Genel Bilgi
| Birim | KOZAN İŞLETME FAKÜLTESİ |
| İŞLETME PR. | |
| Kod | BAC112 |
| Ad | Rusça 2 |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | GÖZDE BALLI |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Rusça cümle kurabilmak. Rusça okuma, yazma ve anlama becerileri kazanmak.
Dersin İçeriği
. İsim ,sıfat,zamir,zarf, fiil çeşitlerini öğrenmek,Rusça çekimlerini yapabilmek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Rusya'ya giden yol,Merhaba rusça,tanışmak kolay ayrılmak zor,Rus dilinin kelime hazinesi
Notlar
ÇALIŞMA KAĞIDI
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Rusça ögrendiği kelimelerle basit cümle kurar. |
| ÖÇ02 | Ögrendiği isim ve sıfatla ilgili cümleler kurar |
| ÖÇ03 | Rusça kelimelerin çekimlerini yapar |
| ÖÇ04 | Rusça metinleri okur |
| ÖÇ05 | zamir ve fiil çeşitlerini açıklar. |
| ÖÇ06 | Dinlediği metni yorumlar |
| ÖÇ07 | Okudugu metinle ilgili doğru telaffuz yapar |
| ÖÇ08 | Yabancı ülkenin insanlarıyla iletişim kurmaya yardımcı olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 5 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | İSİMLERİN KALMA DURUMU TİPLERİ VE BUNLARLA İLGİLİ CÜMLELER KURMA | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | İSİMLERİN KALMA DURUMUNUN ÇOGULLARI VE BUNLARLA CÜMLELER KURMA | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
| 3 | İSİMLERİN KALMA DURUMU FİİLLERİNİN ÇEKİMİ VE FİİLERLE CÜMLELER KURMA | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | İSİMLERİN KALMA DURUMUYLA İLGİLİ CÜMLE KURMA | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | İSİMLERİN YALIN DURUMU NASIL KULLANILIR | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | İSİMLERİN DİREK NESNE DURUMU VE NESNEYİ BELİRLEME | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | İSİMLERİN ARAÇ DURUMU TEKİLLERİ ÖGRENME VE BUNLARLA CÜMLE KURMA | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | İlgili konunun çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | İSİMLERİN ARAÇ DURUMU VE EDATLARIYLA İLGİLİ CÜMLE KURMA | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | İSİMLERİN TAMLAYAN DURUMU NEDİR, NASIL TAMLAYAN CÜMLE OLUŞTURULUR, | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | İSİMLERİN TAMLAYAN DURUMU VE EDATLARI | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | İSİMLERİN TAMLAYAN DURUMU FİİLERİ | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | CÜMLELER ÜZERİNDE BELİRTME DURUMU İNCELEME VE BU YAPIYLA İLGİLİ CÜMLE KURMA | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | BELİRTME DURUMU VE EDATLARI. BU YAPILARLA İLGİLİ ÖRNEKLER YAPMA | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | FİİLİ İSİM YAPMA,İSİMDEN FİİL YAPMA VE BUNLARLA İLGİLİ ÖRNEK | İlgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konunun çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili konunun çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||