Genel Bilgi
| Birim | KOZAN İŞLETME FAKÜLTESİ |
| İŞLETME PR. | |
| Kod | BAC338 |
| Ad | Programlama |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | İlker İbrahim AVŞAR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel programlama becerisine sahip olmak.
Dersin İçeriği
R ile programlama geliştirmek. R dilinin temel özellikleri. R dilinin temel komutları. R dilinde verinin işlenmesine yönelik temel komutlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
https://www.rdocumentation.org/ https://www.r-project.org/other-docs.html
Notlar
https://www.geeksforgeeks.org/r-object-oriented-programming/
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Programlamanın önemi, programlama yapabilme motivasyonu ve program yapabilmenin iş hayatındaki önemi konularını açıklar. |
| ÖÇ02 | İş hayatında karşılaşılan problemlerin neden programlama ile çözülmesi gerektiği noktasında temel fikirleri tanımlar. |
| ÖÇ03 | Analitik düşünme yeteneğinin, problemlere farklı açılardan yaklaşma gücünün, çözüm odaklı düşünebilmenin ve programlama yeteneğinin neler yapabildiğini tanımlar. |
| ÖÇ04 | Problem çözme yeteneği, problem çözme sürecine geleneksel yaklaşım dışında yeni bir bakış açısı ve yeni iş süreçlerinde problem çözme yeteneği kazanır. |
| ÖÇ05 | Nesne temelli programlama yeteneklerini, nesne kavramını ne olduğunu, nesnelerin nerede kullanıldığını, nesne temelli programlamanın avantajını ve nesne kullanmayı tanımlar. |
| ÖÇ06 | Bilgisayarın temel donanımları ve programlama arasındaki ilişkinini önemini, girdi, işlem ve çıktı ünitelerine yönelik komutların önemini ve bu üniteleri kontrol etmeye yönelik komutları tanımlar. |
| ÖÇ07 | Farklı veri tiplerine yönelik programlama yeteneğinin önemini, sayısal ve metinsel veri tiplerininin yapısını, veri tipleri arasındaki farkların önemini ve string gibi temel veri tiplerine yönelik uygulamaların önemini tanımlar. |
| ÖÇ08 | Fonksiyon yazma yeteneğinin taşıdığı fırsatların önemini, ana program ve alt program ilişkisini kurabilmenin önemini, fonksiyonların temel özelliklerini ve fonksiyonlar arası veri aktarımını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | 3 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 5 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | R ve Rstudio kurulumu | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Veri tipleri | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Değişkenlerle çalışmak ve temel matematiksel işlemler | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Vektörlerle çalışmak | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Matrislerle çalışmak | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Temel matematiksel fonksiyonlar | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Temel metin fonksiyonları | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
| 9 | If else döngüsü | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | For döngüsü | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | While döngüsü | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Veri işleme uygulamları | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Grafik oluşturma uygulamaları | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Csv ve txt dosyalarla çalışmak | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Proje geliştirmek | Konuya yönelik araştırma ve uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||