Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİYOTEKNOLOJİ (YL) (İNGİLİZCE) (TEZLİ) | |
| Kod | BTE0037 |
| Ad | Introduction to Basic Molecular Biology Techniques-I |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Moleküler biyolojide kullanılan temel tekniklerin kavranması
Dersin İçeriği
Temel Moleküler Biyoloji Tekniklerinin İncelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Temel ve İleri Moleküler Biyoloji Yöntemleri: Genomik ve Proteomik Analizler,Nobel Tıp Kitabevleri
Notlar
Temel ve İleri Moleküler Biyoloji Yöntemleri: Genomik ve Proteomik Analizler,Nobel Tıp Kitabevleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Temel moleküler biyoloji kavramlarını ve tekniklerini kavrar |
| ÖÇ02 | Moleküler biyolojideki temel yöntemleri bilir |
| ÖÇ03 | Bir çalışmada kullanılacak moleküler biyolojik yöntemleri bilir |
| ÖÇ04 | Güncel moleküler biyolojik yaklaşımları bilir ve literatür tarama konusunda bilgi sahibidir |
| ÖÇ05 | Moleküler biyolojik tekniklerin bilimsel önemini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 2 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 5 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Moleküler biyolojik teknikler nelerdir? | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Farklı biyolojik materyallerden DNA izolasyonu | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Farklı biyolojik materyallerden RNA izolasyonu 2 | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Farklı biyolojik materyallerden protein izolasyonu | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | DNA ve RNA örneklerinin spektrofotometrede ölçümü | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | PCR nedir? Çeşitleri nelerdir? | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Güncel moleküler biyolojik yöntemlerin literatürde taraması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
| 9 | Agaroz jel elektroforezi nedir? | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Protein örneklerinden miktar tayini | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Eliza çeşitlerinin incelenmesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Real time PCR ve kullanım alanları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Yeni nesil dizileme ve kullanım alanları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Western blot yöntemi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Güncel moleküler biyolojik tekniklerin literatürde taranması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||