Genel Bilgi
Birim | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ |
SU ÜRÜNLERİ MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | SUF442 |
Ad | Su Ürünleri İşleme Teknolojisinde Nanoteknoloji Uygulamaları |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA DURMUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Nanoteknolojinin temel prensiplerini ve su ürünleri işleme teknolojisindeki yenilikçi uygulamalarını tanıtmaktır
Dersin İçeriği
Nanoteknolojinin temel prensiplerini tanıtarak, su ürünleri işleme alanındaki güncel ve potansiyel uygulamalarını kapsamılı biçimde ele alır. Nanomalzemelerin yapısı, sınıflandırılması ve karakterizasyon teknikleriyle başlanarak, nanoemülsiyonlar, nanotaşıyıcı sistemler, biyoaktif bileşiklerin nanoenkapsülasyonu gibi konular işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
İlgili ders notu, internet kaynakları ve makaleler
Notlar
Kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nanoteknolojinin temel kavramlarını ve gıda alanındaki genel uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ02 | Su ürünleri endüstrisinde karşılaşılan kalite kaybı problemlerini analiz eder. |
ÖÇ03 | Nanoemülsiyon ve nanotaşıyıcı sistemlerin hazırlanış ve uygulama prensiplerini açıklar. |
ÖÇ04 | Nanobiyosensörlerin işleyişini ve tespit tekniklerini örneklerle açıklar. |
ÖÇ05 | Aktif ve akıllı ambalaj teknolojilerini su ürünleri örnekleriyle ilişkilendirir. |
ÖÇ06 | Nanoteknolojik uygulamaların güvenlik, mevzuat ve etik yönlerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nanoteknolojiye Giriş: Tanımlar ve Tarihçe | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Nanomalzemeler: Yapı, Sınıflandırma, Karakterizasyon | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Nanoteknolojik yöntemler | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Su Ürünleri İşleme alanında nanoteknolojik uygulamalar | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Nanoemülsiyon Teknolojisi: Hazırlama Yöntemleri | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Nanoemülsiyon Uygulamaları: Raf Ömrü ve Kalite | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Nanotaşıyıcı Sistemler: Lipozom, Niosom vb. | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyoaktif Bileşiklerin Nanoenkapsülasyonu | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Nanoenkapsülasyon Uygulamaları: Raf Ömrü ve Kalite | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Aktif ve Akıllı Nanoteknolojik Ambalajlama Sistemleri | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Nanobiyosensörler ile Tespit Yöntemleri | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Yerli ve Global Düzeyde Endüstriyel Nanoteknoloji Uygulamaları | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Etik, Mevzuat ve Tüketici Algısı | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Nanoteknoloji ve Sürdürülebilirlik / Çevresel Etkiler | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |