Genel Bilgi
Birim | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ |
SU ÜRÜNLERİ MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | SUF444 |
Ad | Su ve Su Ürünlerinde Mikrobiyolojik Kalite |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ve su ürünleri mikrobiyolojisi, suda, taze ve işlenmiş su ürünlerinde patojen bakteriler, bozucu bakteriler, küf ve mayalar hakkında bilgi edinir. Su, taze ve işlenmiş su ürünlerinin mikrobiyolojik güvenliğini etkileyen faktörler, su ve su ürünleri mikrobiyolojik güvenliği indikatörleri, mikrobiyolojik kriterler, mikrobiyolojik örnekleme, okuma-raporlama ve mikrobiyolojik metotlar hakkında bilgi edinir.
Dersin İçeriği
Su ve su ürünleri mikrobiyolojisi, suda, taze ve işlenmiş su ürünlerinde patojen bakteriler, bozucu bakteriler, küf ve mayalar, su ve su ürünleri güvenliğini etkileyen faktörler, su ve su ürünleri güvenliği indikatörleri, mikrobiyolojik kriterler, mikrobiyolojik örnekleme, örneğin analize alımı, dilusyonların hazırlanması, besiyerine ekim, sayım-raporlama, mikrobiyolojik metotlar, kalitatif metotlar, kantitatif metotlar, membrane fitrasyon tekniği, klasik metotlar, hızlı metotlar, toplam canlı sayımı, toplam Enterobactericeae sayımı, toplam maya ve küf sayımı, toplam laktik asit bakteri sayımı, toplam koliform sayımı, toplam fekal koliform sayımı, toplam fekal streptokok sayımı, Staphylococcus aureus aranması, E. coli tayini, Listeria monocytogenes aranması, ve Salmonella spp. tayini
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders ile ilgili notlar ve makaleler
Notlar
Ders ile ilgili bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ve su ürünleri mikrobiyolojisini açıklar |
ÖÇ02 | Patojen bakterileri, bozucu bakterileri, küf ve mayaları listeler |
ÖÇ03 | Su ve su ürünlerinin mikrobiyolojik güvenliğini etkileyen faktörleri açıklar |
ÖÇ04 | Su ve su ürünlerinde mikrobiyolojik kriterleri sıralar |
ÖÇ05 | Mikrobiyolojik örneklemeyi, örneğin analize alınımı, dilusyonların hazırlanmasını ve besiyerine ekim işlemini yapar |
ÖÇ06 | Mikrobiyolojik sayım ve raporlamayı yapar |
ÖÇ07 | Mikrobiyolojik metotları açıklar |
ÖÇ08 | Su ve su ürünlerinde mikrobiyolojik kalite analizlerini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ve su ürünleri mikrobiyolojisi | Dersin ön hazırlığı yoktur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Su ve su ürünlerinde mevcut olabilen patojen bakteriler | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
3 | Su ürünlerinde mevcut laktik asit bakterileri | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Su ve su ürünleri mikrobiyolojik güvenliğini etkileyen faktörler | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma |
5 | Su ve su ürünleri güvenliği indikatörleri | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Su ürünlerinin mikrobiyolojik bozulması, bozucu bakteriler, maya ve küfler | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Su ve su ürünlerinde mikrobiyolojik kriterler | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Suda ve su ürünlerinde mikrobiyolojik örneklemeler | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Dilisyon hazırlama, mikrobiyolojik ekim yöntemleri | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Klasik ve hızlı mikrobiyolojik metotlar | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Tartışma |
12 | Toplam canlı sayımı, toplam Enterobactericeae-koliform sayımı, toplam koliform sayımı, maya ve küf sayımı | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Gösterip Yaptırma |
13 | Toplam fekal streptokok sayımı, Staphylococcus aureus aranması | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
14 | Listeria monocytogenes spp. tayini | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Salmonella spp. tayini | Ders notlarından çalışma, literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |