IMS206 Modellemeye Giriş

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
İÇ MİMARLIK PR.
Kod IMS206
Ad Modellemeye Giriş
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin iç mekân tasarımlarını dijital ortamda üç boyutlu olarak destekleyebilmesi, SketchUp programını temel düzeyde kullanarak hacim, oran, ölçek ve malzeme/renk/doku ilişkilerini modelleyebilmesi, tasarım fikirlerini sayısal ortamda görselleştirebilmesi ve dijital modellemeyi bir tasarım düşünme, sunum ve iletişim aracı olarak etkin biçimde kullanabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

İç mimarlıkta dijital modellemenin yeri ve işlevi, SketchUp yazılım arayüzünün tanıtımı, temel araçlar ve komutlar, temel geometrik formların dijitale aktarılması, çizim düzlemleri ve hizalama teknikleri, ölçek, hacim ve oran ilişkilerinin üç boyutlu modellenmesi, iç mekân bileşenlerinin modellemesi, görünüş, perspektif ve kesit oluşturma araçlarının kullanımı, malzeme, renk ve doku ekleme yöntemleri, basit mekân modelleme uygulamaları, dijital modelin sunum ve kullanılabilecek diğer yazılımlara aktarma yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Murdock, K. L. (2009). Google SketchUp and SketchUp Pro 7 Bible (Vol. 606). John Wiley & Sons. Cline, L. S. (2023). Sketchup for interior design: 3D visualizing, designing, and Space Planning. John Wiley & Sons.

Notlar

Chopra, A. (2007). Google SketchUp for Dummies. John Wiley & Sons.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dijital modelleme ve üç boyutlu temsil kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 SketchUp arayüzü, araçları ve temel komutlarının kullanımını açıklar.
ÖÇ03 İç mekân öğelerini oran, ölçek ve hacim ilişkilerine uygun şekilde dijital ortamda oluşturur.
ÖÇ04 Tasarım fikirlerini üç boyutlu dijital model aracılığıyla temsil eder.
ÖÇ05 Modelleme sürecinde farklı açılardan görünüşler ve kesitler oluşturur.
ÖÇ06 SketchUp üzerinde oluşturduğu modelleri sunum ve görselleştirme amacıyla düzenler.
ÖÇ07 Dijital modellemeyi tasarım geliştirme ve ifade aracı olarak kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş, dijital modellemenin önemi ve kullanım alanları Ders izlencesini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 SketchUp arayüzü ve temel araçların tanıtımı SketchUp'ı bilgisayara kurma ve arayüzüne göz atma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Temel geometrik formların oluşturulması Geometrik form örnekleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Çizim düzlemleri ve hizalama teknikleri Hizalama komutlarını ön izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 Ölçek, hacim ve oran kavramlarının modellenmesi Mekânsal oran ve ölçek kavramlarını tekrar etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 İç mekân bileşenlerinin hacimsel olarak modellenmesi İç mekân örneklerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Görünüş ve perspektif oluşturma araçları Perspektif örneklerini getirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Modelleme pratikleri yapma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
9 Kesit alma ve kesit görselleştirme yöntemleri Kesit çizim örnekleri inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Malzeme, renk ve doku uygulamaları Malzeme ve doku kütüphanelerini inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Basit iç mekân modelleme uygulaması İç mekân eskizi hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Modelin dışa aktarımı ve sunum için düzenlenmesi Sunum paftası örnekleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Render alma ve görselleştirme araçlarına giriş Render ve görselleştirme yazılımlarını tanıma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Öğrenci proje çalışmaları – bireysel yönlendirme Tasarım fikrini dijital modele aktarma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Proje sunumları ve genel değerlendirme Sunumlara hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunumlara hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunumlara hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 74
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,96
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2025 12:37