Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
İÇ MİMARLIK PR. | |
Kod | IMS206 |
Ad | Modellemeye Giriş |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Kemal SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin iç mekân tasarımlarını dijital ortamda üç boyutlu olarak destekleyebilmesi, SketchUp programını temel düzeyde kullanarak hacim, oran, ölçek ve malzeme/renk/doku ilişkilerini modelleyebilmesi, tasarım fikirlerini sayısal ortamda görselleştirebilmesi ve dijital modellemeyi bir tasarım düşünme, sunum ve iletişim aracı olarak etkin biçimde kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İç mimarlıkta dijital modellemenin yeri ve işlevi, SketchUp yazılım arayüzünün tanıtımı, temel araçlar ve komutlar, temel geometrik formların dijitale aktarılması, çizim düzlemleri ve hizalama teknikleri, ölçek, hacim ve oran ilişkilerinin üç boyutlu modellenmesi, iç mekân bileşenlerinin modellemesi, görünüş, perspektif ve kesit oluşturma araçlarının kullanımı, malzeme, renk ve doku ekleme yöntemleri, basit mekân modelleme uygulamaları, dijital modelin sunum ve kullanılabilecek diğer yazılımlara aktarma yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Murdock, K. L. (2009). Google SketchUp and SketchUp Pro 7 Bible (Vol. 606). John Wiley & Sons. Cline, L. S. (2023). Sketchup for interior design: 3D visualizing, designing, and Space Planning. John Wiley & Sons.
Notlar
Chopra, A. (2007). Google SketchUp for Dummies. John Wiley & Sons.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital modelleme ve üç boyutlu temsil kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | SketchUp arayüzü, araçları ve temel komutlarının kullanımını açıklar. |
ÖÇ03 | İç mekân öğelerini oran, ölçek ve hacim ilişkilerine uygun şekilde dijital ortamda oluşturur. |
ÖÇ04 | Tasarım fikirlerini üç boyutlu dijital model aracılığıyla temsil eder. |
ÖÇ05 | Modelleme sürecinde farklı açılardan görünüşler ve kesitler oluşturur. |
ÖÇ06 | SketchUp üzerinde oluşturduğu modelleri sunum ve görselleştirme amacıyla düzenler. |
ÖÇ07 | Dijital modellemeyi tasarım geliştirme ve ifade aracı olarak kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç Mimarlık mesleği ile ilgili güncel yayınları ve gelişmeleri sürekli olarak takip ederek tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularını ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgiyi açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçlarını listeler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç Mimarlık alanında rapor hazırlarken görsel tasarım elemanlarını kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir iç mekan projesine ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerisi oluşturur/uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimari projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında; tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olarak bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazın ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk kurallarını uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç mimarlık mesleğini uygulamak için interdisipliner yaklaşımlara açık olarak farklı disiplinlerden uygun şekilde yararlanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İç Mimarlık alanında sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri kullanarak iç mimari tasarım önerileri geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dijital modellemenin önemi ve kullanım alanları | Ders izlencesini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | SketchUp arayüzü ve temel araçların tanıtımı | SketchUp'ı bilgisayara kurma ve arayüzüne göz atma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Temel geometrik formların oluşturulması | Geometrik form örnekleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Çizim düzlemleri ve hizalama teknikleri | Hizalama komutlarını ön izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Ölçek, hacim ve oran kavramlarının modellenmesi | Mekânsal oran ve ölçek kavramlarını tekrar etme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | İç mekân bileşenlerinin hacimsel olarak modellenmesi | İç mekân örneklerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Görünüş ve perspektif oluşturma araçları | Perspektif örneklerini getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Modelleme pratikleri yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Kesit alma ve kesit görselleştirme yöntemleri | Kesit çizim örnekleri inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Malzeme, renk ve doku uygulamaları | Malzeme ve doku kütüphanelerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Basit iç mekân modelleme uygulaması | İç mekân eskizi hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Modelin dışa aktarımı ve sunum için düzenlenmesi | Sunum paftası örnekleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Render alma ve görselleştirme araçlarına giriş | Render ve görselleştirme yazılımlarını tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Öğrenci proje çalışmaları – bireysel yönlendirme | Tasarım fikrini dijital modele aktarma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Proje sunumları ve genel değerlendirme | Sunumlara hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunumlara hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunumlara hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,96 | ||
AKTS | 3 AKTS |