Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | FENZ312 |
Ad | Evrim |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
evrimsel biyoloji kavramlarını ve evrimin mekanizmaları açıklar
Dersin İçeriği
evrimsel biyolojinin tarihi; evrimsel biyoloji kavramları; evrimin mekanizmaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
evrim ders notları
Notlar
internet tarama ve kütüphane evrim kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | evrimdeki kavramları açıklar |
ÖÇ02 | canlılığın tarihi: soyağaçları, fosil araştırmaları açıklar bilir |
ÖÇ03 | canlılığın ilk evrimi, canlılığın tarihi, başlıca evrimsel değişimleri açıklar |
ÖÇ04 | evrimsel biyolojinin uygulamalarını açıklar |
ÖÇ05 | genetik ve tıp ve bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler tasarlar uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | evrimsel biyolojinin tarihi | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | evrimsel biyoloji kavramları; | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | evrimin mekanizmaları: mutasyon, genetik sürüklenme | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | doğal seçilim | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | makro evrim mekanizmaları | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | canlılığın tarihi: soyağaçları | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | fosil araştırmaları | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | dünya'da canlılığın ilk evrimi | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | başlıca evrimsel değişimler | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | evrimsel biyolojinin uygulamaları | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | evrim teorileri | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | mikro evrim | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | kimyasal evrim | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | genetik ve evrim | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |