Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK PR. | |
Kod | PDRS314 |
Ad | Psikolojik Testler |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
psikolojik testleri tanıma ve kullanma
Dersin İçeriği
psikolojik testlerin yapısı, oluşturulması, bazı psikolojik testlerin kullanımı
Dersin Ön Koşulu
yok....................................
Kaynaklar
psikolojik testler. İbrahim Ethem özgüven. 1994.
Notlar
ders notları....................
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | psikolojik test nedir |
ÖÇ02 | psikolojik testlerin avantajları |
ÖÇ03 | psikolojik testlerin dezavantajları |
ÖÇ04 | psikolojik testlerin oluşturulması |
ÖÇ05 | psikolojik testlerin kullanım ilkeleri |
ÖÇ06 | kişilik testleri uygulama ve yorumlama |
ÖÇ07 | ilgi envanterlerini uygulama ve yorumlama |
ÖÇ08 | tutum envanterlerini uygulama ve yorumlama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | psikolojik test tanımı | .................................................. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | psikolojik testlerin dezavantajları | ................................................ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | psikolojik testlerin avantajları | ................................................ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | psikolojik testlerin kullanım ilkeleri | ................................................. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | anne baba bağlılık ölçeği | ................................................... | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | anne baba tutum ölçeği | ............................................ | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | kendini değerlendirme envanteri | ................................................... | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | ................................................... | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | bilişsel esneklik ölçeği | ................................................. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | sosyal yetkinlik beklentisi ölçeği | .................................................... | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | bilişsel hatalar ölçeği | ................................................... | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | sosyal medya bağımlılık ölçeği | .................................................... | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | arkadaş bağlılık ölçeği | ................................................. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | problem çözme envanteri | ................................................ | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | beck depresyon envanteri | ................................................... | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ................................................... | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ..................................................... | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |