Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE) | |
| Kod | ELT1736 |
| Ad | Problem Based Learning in ELT |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, katılımcıların problem-temelli öğrenme konusunda gerekli teorik bilgileri edinmelerini ve bu konuda ders materyali geliştirmek için bilgi ve deneyim kazanmalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Probleme dayalı öğrenmenin tanımı ve tarihsel gelişimi; farklı probleme dayalı öğrenme modelleri; değişik alanlarda probleme dayalı öğrenmenin uygulaması; probleme dayalı öğrenmede program tasarımı ve değerlendirmesi
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Huba, M. E. & Freed, J. E. (2000) Learner-Centered Assessment on College Campuses: Shifting the Focus from Teaching to Learning, Boston: Allyn and Bacon. Kırkgöz, Y. (2015). Designing and implementing an innovative problem-based teacher education course. American Journal of Educational Science, 1(5), 229-239. Kırkgöz, Y. (2017). Working the problem: Finding solutions to student dissatisfaction in EAP for engineering. In Stewart, T. (Eds.), Voices from the TESOL classroom: Participant inquiries in higher education classes (pp. 17-26). TESOL International Association: Alexandria, Virginia. Kırkgöz, Y. (2018). Problem-based Learning in a teacher education program: A study of learning outcomes. In Z. S. Genç (Ed.), Updating perspectives on English language teaching and teacher education (pp. 79- 92). Peter Lang. Kırkgöz, Y., & Turhan, B. (2021). Views of Turkish EFL teacher trainees toward technology integrated PBL practices. English Language Teaching Educational Journal, 4(1), 71-83.
Notlar
Ek kaynak, makale, konu ile ilgili videolar ilgili öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Problem temelli öğretimde kullanılan farklı yaklaşımları değerlendirir. |
| ÖÇ02 | Problem temelli öğretim kavramı ve uygulaması hakkında farkındalık oluşturur. |
| ÖÇ03 | Problem temelli öğretimin İngilizce müfredatında uygulanmasını araştırır. |
| ÖÇ04 | Problem temelli öğretim yöntemini mesleki İngilizce öğretiminde uygulanmasını tartışır. |
| ÖÇ05 | Problem temelli öğretim yöntemine göre tasarlanan programları eleştirel olarak değerlendirir. |
| ÖÇ06 | Problem temelli öğretimine dayalı materyal hazırlamada teknolojik araçları uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 1 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 2 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 2 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Problem temelli öğretime genel bir bakış | Önceden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Problem temelli öğretimin aşamaları nedir ve çeşitleri nelerdir? | Önceden okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 3 | Problem temelli öğretimin ilköğretim İngilizce programına uyarlanması | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | İlköğretim İngilizce programına uygun materyal geliştirme | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 5 | Problem temelli öğretimin ortaöğretim İngilizce programına uyarlanması | Okuma ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
| 6 | Ortaokul düzeyi İngilizce programı için materyal geliştirme | Internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Problem temelli öğretimin mesleki İngilizcede uygulanması | Makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınavlar | Konuların okunması ve tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 9 | Problem temelli öğretimin İngilizce öğretmenliği alanında uygulanmasının incelenmesi | Ön okuma, kütüphabe araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 10 | Yüksek öğretimde Problem temelli öğretim | Internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Problem temelli öğretime dayalı öğrenme programının değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 12 | Problem temelli öğretimde yansıtıcı düşünme | Internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
| 13 | Teknolojinin uygulanması | Internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
| 14 | Web 2.0 araçları ile uygulamalar | Internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 15 | Sanal gerçeklik uygulamaları | Internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tartışma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Proje / Tasarım | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 8 | 16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 20 | 40 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||