INGS306 Sözcük Bilgisi Öğretimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod INGS306
Ad Sözcük Bilgisi Öğretimi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler, sözcük bilgisi öğretiminin temellerini öğrenerek, öğrencilerine etkili kelime öğretimi yapabilecek yetkinliğe sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin sözcük bilgisi öğretimiyle ilgili temel bilgileri kazanmalarını sağlayacak, dil öğretimi bağlamında kelime bilgisi öğretiminin önemini vurgulayacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

McCarthy, M., & O'Dell, F. (2017). English vocabulary in use: Advanced (3rd ed.). Cambridge University Press.

Notlar

Schmitt, N. (2020). Vocabulary in language teaching (2nd ed.). Cambridge University Press.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, sözcük bilgisi öğretiminde kullanılan temel terimleri ve kavramları öğrenir.
ÖÇ02 Öğrenciler, sözcüklerin anlam, kullanım ve yapısal özelliklerini analiz edebilir.
ÖÇ03 Dil öğretiminde sözcük bilgisi öğretiminin rolünü kavrar.
ÖÇ04 Öğrenciler, kelime dağarcığı öğretimini etkili şekilde planlar.
ÖÇ05 Öğrenciler, öğrencilere yönelik kelime bilgisi geliştirme etkinlikleri tasarlar.
ÖÇ06 Sözcük bilgisiyle ilgili değerlendirmeleri yapar.
ÖÇ07 Farklı öğretim yöntemlerine göre sözcük bilgisi öğretiminde kullanılabilecek stratejiler geliştirebilir.
ÖÇ08 Öğrencilerin kelime bilgisi becerilerini izler ve geri bildirimde bulunur.
ÖÇ09 Öğrenciler, sözcük bilgisi öğretimiyle ilgili araştırmalar yapar ve yeni uygulamaları tartışır.
ÖÇ10 Dil öğretimi bağlamında kelime bilgisi öğretiminin pedagojik yönlerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sözcük bilgisi öğretimine giriş İlgili konu hakkında önceden çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
2 Sözcük bilgisi öğretimindeki stratejiler Stratejilerle ilgili alıştırmalar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Öğrenci dil seviyelerine göre kelime öğretimi Öğrenci dil seviyeleri üzerinde çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
4 Kelime bilgisi etkinlikleri planlama Etkinlik türlerinin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
5 Değerlendirme ve geri bildirim Değerlendirme yöntemlerine göz atılacak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
6 Öğrencilere yönelik materyaller geliştirme Materyal türlerini incelemek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Araştırma ve yenilikçi yaklaşımlar Araştırma konusu belirleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kelime bilgisi öğretiminde yeni yöntemler Yöntemler üzerine ön hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Sözcük bilgisi öğretiminde teknolojinin rolü Teknoloji kullanımı üzerine çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
11 Öğretim materyallerinin etkinliği Materyallerin değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Sözcük bilgisi öğretiminde sınıf içi etkinlikler Sınıf içi etkinlikleri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösterip Yaptırma
13 Kelime bilgisi ve dil becerileri Dil becerileri üzerine çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Araştırma projeleri ve sunumlar Araştırma projeleri üzerinde çalışılacak Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Tekrar ve Uygulama Genel tekrar yapılacak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 91
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,64
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 08:00