Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | INGS306 |
Ad | Sözcük Bilgisi Öğretimi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler, sözcük bilgisi öğretiminin temellerini öğrenerek, öğrencilerine etkili kelime öğretimi yapabilecek yetkinliğe sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin sözcük bilgisi öğretimiyle ilgili temel bilgileri kazanmalarını sağlayacak, dil öğretimi bağlamında kelime bilgisi öğretiminin önemini vurgulayacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
McCarthy, M., & O'Dell, F. (2017). English vocabulary in use: Advanced (3rd ed.). Cambridge University Press.
Notlar
Schmitt, N. (2020). Vocabulary in language teaching (2nd ed.). Cambridge University Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, sözcük bilgisi öğretiminde kullanılan temel terimleri ve kavramları öğrenir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, sözcüklerin anlam, kullanım ve yapısal özelliklerini analiz edebilir. |
ÖÇ03 | Dil öğretiminde sözcük bilgisi öğretiminin rolünü kavrar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, kelime dağarcığı öğretimini etkili şekilde planlar. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, öğrencilere yönelik kelime bilgisi geliştirme etkinlikleri tasarlar. |
ÖÇ06 | Sözcük bilgisiyle ilgili değerlendirmeleri yapar. |
ÖÇ07 | Farklı öğretim yöntemlerine göre sözcük bilgisi öğretiminde kullanılabilecek stratejiler geliştirebilir. |
ÖÇ08 | Öğrencilerin kelime bilgisi becerilerini izler ve geri bildirimde bulunur. |
ÖÇ09 | Öğrenciler, sözcük bilgisi öğretimiyle ilgili araştırmalar yapar ve yeni uygulamaları tartışır. |
ÖÇ10 | Dil öğretimi bağlamında kelime bilgisi öğretiminin pedagojik yönlerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sözcük bilgisi öğretimine giriş | İlgili konu hakkında önceden çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Sözcük bilgisi öğretimindeki stratejiler | Stratejilerle ilgili alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Öğrenci dil seviyelerine göre kelime öğretimi | Öğrenci dil seviyeleri üzerinde çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
4 | Kelime bilgisi etkinlikleri planlama | Etkinlik türlerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Değerlendirme ve geri bildirim | Değerlendirme yöntemlerine göz atılacak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
6 | Öğrencilere yönelik materyaller geliştirme | Materyal türlerini incelemek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Araştırma ve yenilikçi yaklaşımlar | Araştırma konusu belirleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kelime bilgisi öğretiminde yeni yöntemler | Yöntemler üzerine ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Sözcük bilgisi öğretiminde teknolojinin rolü | Teknoloji kullanımı üzerine çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Öğretim materyallerinin etkinliği | Materyallerin değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Sözcük bilgisi öğretiminde sınıf içi etkinlikler | Sınıf içi etkinlikleri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Kelime bilgisi ve dil becerileri | Dil becerileri üzerine çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Araştırma projeleri ve sunumlar | Araştırma projeleri üzerinde çalışılacak | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar ve Uygulama | Genel tekrar yapılacak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,64 | ||
AKTS | 4 AKTS |