INGS310 Özel Amaçlı İngilizce Öğretimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod INGS310
Ad Özel Amaçlı İngilizce Öğretimi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin Özel Amaçlı İngilizce (ESP) alanındaki temel kavramları, kuramsal yaklaşımları ve uygulama becerilerini kazanmasını, onların farklı meslek ve disiplinlere uygun dil ihtiyaçlarını analiz etmesi, materyal tasarlaması ve değerlendirme yöntemlerini etkili şekilde kullanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Özel Amaçlı İngilizce (ESP) alanındaki temel kavramlar, kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalar, farklı meslek ve disiplinlere uygun dil ihtiyaçlarının analiz etmesi, materyal tasarlama ve değerlendirme yöntemlerinin Özel amaçlı programlara uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Diane Pecorari, & Averil Coxhead (2025). Introducing English for Academic Purposes (2nd Ed. ) Routledge. Helen Basturkmen (2016). Ideas and Options in English for Specific Purposes. Routledge. Kırkgöz, Y.,& Dikilitaş, K. (2018). Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer.

Notlar

Makale ve konu ile ilgili videolar ilgili öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Özel Amaçlı İngilizcenin tarihsel gelişimini açıklar.
ÖÇ02 Özel Amaçlı İngilizce ile alt branşlarını sınıflandırır.
ÖÇ03 İhtiyaç analizi (needs analysis) sürecini analiz eder.
ÖÇ04 İhtiyaç analizi sonuçlarını yorumlayarak belirli bir meslek için bir Özel Amaçlı İngilizce programı tasarlar.
ÖÇ05 Farklı disiplinlere yönelik Özel Amaçlı İngilizce materyalleri geliştirir.
ÖÇ06 Derlem (corpus) araçlarını Özel Amaçlı İngilizce materyali hazırlamada kullanır.
ÖÇ07 Çeşitli teknolojik araçları Özel Amaçlı İngilizce materyalleri hazırlamada uygular.
ÖÇ08 Özel Amaçlı İngilizce alanında soru hazırlar.
ÖÇ09 Bir Özel Amaçlı İngilizce öğretmeninin sahip olması gereken nitelikleri tanır.
ÖÇ10 Türkiye’de Özel Amaçlı İngilizce alanında yapılmış akademik çalışmaları özetler.
ÖÇ11 Dünyada Özel Amaçlı İngilizce alanında yapılmış çalışmaları değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Özel amaçlı İngilizcenin tarihsel gelişimi Konu ile ilgili önerilen kaynaklardan okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Özel amaçlı İngilizce ve Genel Amaçlı İngilizce arasındaki benzerlikler ve farklılıklar İlgili konu ile ilgili okuma listesinden araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Özel amaçlı İngilizce’nin alt branşları Konu ile ilgili araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 İhtiyaç analizinin kuramsal çerçevesi Çeşitli kaynaklardan literatür taraması yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 İhtiyaç analizi sonuçlarının yorumlanması Konu ile ilgili ikili çalışma yapma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Belli bir meslek için Özel amaçlı İngilizce programının tasarlanması Literatür taraması yapma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Farklı disiplinler için materyal tasarlama Beyin fırtınası, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Dijital araçları özel amaçlı İngilizce materyali hazırlamada uygulama Konuyu inceleme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Örnek Olay
10 Derlem (corpus) olanaklarından yararlanarak sözcük seçimi Internet kaynaklarından yararlanarak derlem araçlarını tanıma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
11 Farklı soru ve değerlendirme yöntemlerini Özel Amaçlı İngilizce alanında kullanma Sınav örnekleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Özel amaçlı İngilizce öğretmeninin özelliklerini inceleme Öğretmen özellikleri hakkında okuma yapma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 Türkiyede özel amaçlı İngilizce alanında yapılan çalışmalar Konu ile ilgili makaleleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Diğer ülkelerde Özel Amaçlı İngilizce çalışmaları Literatür taraması yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Bir Özel Amaçlı İngilizce kitabının değerlendirilmesi ,Rubric kullanarak kitabı ön değerlendirmesini yapma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlıkları Dönem boyunca öğrenilen konuları tekrar etme Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem projesini tamamlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 07:34