Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | INGS310 |
Ad | Özel Amaçlı İngilizce Öğretimi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin Özel Amaçlı İngilizce (ESP) alanındaki temel kavramları, kuramsal yaklaşımları ve uygulama becerilerini kazanmasını, onların farklı meslek ve disiplinlere uygun dil ihtiyaçlarını analiz etmesi, materyal tasarlaması ve değerlendirme yöntemlerini etkili şekilde kullanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Özel Amaçlı İngilizce (ESP) alanındaki temel kavramlar, kuramsal yaklaşımlar ve uygulamalar, farklı meslek ve disiplinlere uygun dil ihtiyaçlarının analiz etmesi, materyal tasarlama ve değerlendirme yöntemlerinin Özel amaçlı programlara uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Diane Pecorari, & Averil Coxhead (2025). Introducing English for Academic Purposes (2nd Ed. ) Routledge. Helen Basturkmen (2016). Ideas and Options in English for Specific Purposes. Routledge. Kırkgöz, Y.,& Dikilitaş, K. (2018). Key Issues in English for Specific Purposes in Higher Education. Springer.
Notlar
Makale ve konu ile ilgili videolar ilgili öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özel Amaçlı İngilizcenin tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ02 | Özel Amaçlı İngilizce ile alt branşlarını sınıflandırır. |
ÖÇ03 | İhtiyaç analizi (needs analysis) sürecini analiz eder. |
ÖÇ04 | İhtiyaç analizi sonuçlarını yorumlayarak belirli bir meslek için bir Özel Amaçlı İngilizce programı tasarlar. |
ÖÇ05 | Farklı disiplinlere yönelik Özel Amaçlı İngilizce materyalleri geliştirir. |
ÖÇ06 | Derlem (corpus) araçlarını Özel Amaçlı İngilizce materyali hazırlamada kullanır. |
ÖÇ07 | Çeşitli teknolojik araçları Özel Amaçlı İngilizce materyalleri hazırlamada uygular. |
ÖÇ08 | Özel Amaçlı İngilizce alanında soru hazırlar. |
ÖÇ09 | Bir Özel Amaçlı İngilizce öğretmeninin sahip olması gereken nitelikleri tanır. |
ÖÇ10 | Türkiye’de Özel Amaçlı İngilizce alanında yapılmış akademik çalışmaları özetler. |
ÖÇ11 | Dünyada Özel Amaçlı İngilizce alanında yapılmış çalışmaları değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Özel amaçlı İngilizcenin tarihsel gelişimi | Konu ile ilgili önerilen kaynaklardan okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Özel amaçlı İngilizce ve Genel Amaçlı İngilizce arasındaki benzerlikler ve farklılıklar | İlgili konu ile ilgili okuma listesinden araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Özel amaçlı İngilizce’nin alt branşları | Konu ile ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | İhtiyaç analizinin kuramsal çerçevesi | Çeşitli kaynaklardan literatür taraması yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | İhtiyaç analizi sonuçlarının yorumlanması | Konu ile ilgili ikili çalışma yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Belli bir meslek için Özel amaçlı İngilizce programının tasarlanması | Literatür taraması yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Farklı disiplinler için materyal tasarlama | Beyin fırtınası, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Dijital araçları özel amaçlı İngilizce materyali hazırlamada uygulama | Konuyu inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
10 | Derlem (corpus) olanaklarından yararlanarak sözcük seçimi | Internet kaynaklarından yararlanarak derlem araçlarını tanıma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
11 | Farklı soru ve değerlendirme yöntemlerini Özel Amaçlı İngilizce alanında kullanma | Sınav örnekleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Özel amaçlı İngilizce öğretmeninin özelliklerini inceleme | Öğretmen özellikleri hakkında okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Türkiyede özel amaçlı İngilizce alanında yapılan çalışmalar | Konu ile ilgili makaleleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Diğer ülkelerde Özel Amaçlı İngilizce çalışmaları | Literatür taraması yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bir Özel Amaçlı İngilizce kitabının değerlendirilmesi | ,Rubric kullanarak kitabı ön değerlendirmesini yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları Hazırlıkları | Dönem boyunca öğrenilen konuları tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem projesini tamamlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |