Genel Bilgi
| Birim | İLETİŞİM FAKÜLTESİ |
| İLETİŞİM BİLİMLERİ PR. | |
| Kod | ILT321 |
| Ad | Kültürel Antropoloji |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Belirsiz |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Yunus Emre ÇEKİCİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Yunus Emre ÇEKİCİ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi alan öğrencilerden: antropoloji ve kültürel çalışmalar ile ilgili temel terim ve meseleleri ele alarak bunları iletişim çalışmaları ile bağlantılandırmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Antropolojinin alt dalları; kültürel antropolojinin disiplinler arası doğası, yöntemi, ilkeleri; kültürün özellikleri; dil, kültür ve iletişim ilişkisi; toplumsal kimlik, kişilik ve cinsiyet; geçim yöntemleri, ekonomik sistemler; cinsellik, evlilik, aile, ev halkı, akrabalık; politika; din; sanat ve toplumsal değişim; dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Sosyal ve Kültürel Antropoloji, John Monaghan, Peter Just, Çeviren: Hakan Gür, Dost Yayınları, Ankara, 2007
Notlar
Tok, Nafiz; Kültür ,Kimlik ve Siyaset, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Antropolojinin temel kavramlarını belirler. |
| ÖÇ02 | Kültürel konuları antropolojik bir yaklaşımla ele alır. |
| ÖÇ03 | Antropolojinin alt dalları ve bunların diğer bilimlerle ilişkisini açıklar. |
| ÖÇ04 | Antropolojinin yöntemini kavrar. |
| ÖÇ05 | Irk, etnisite ve kimlik kavramlarını antropolojik açıdan açıklar. |
| ÖÇ06 | Explains why and how different cultures in the world were formed. |
| ÖÇ07 | Antropoloji ve iletişim çalışmaları arasında bağlantı kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. | 3 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. | 5 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | 2 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. | 2 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. | 4 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. | 4 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 2 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Antropolojiye Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Antropolojinin Alt Dalları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Kültür ve Özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
| 4 | Dil-Kültür İlişkisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | İletişim ve Antropoloji | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 6 | Toplumsal Cinsiyet ve Antropoloji | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Soy ve Akrabalık | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay |
| 8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Evlilik ve Aile | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
| 10 | Irk ve Etnik Köken | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 11 | Ekonomi ve Geçim Sistemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 12 | Toplumsal Tabakalaşma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
| 13 | Din ve Maneviyat | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
| 14 | Sanat ve Antropoloji | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 15 | Küreselleşme ve Değişim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Altı Şapka, Örnek Olay |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||