Genel Bilgi
Birim | İLETİŞİM FAKÜLTESİ |
İLETİŞİM BİLİMLERİ PR. | |
Kod | ILT411 |
Ad | Uluslararası İletişim |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Yunus Emre ÇEKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencinin, uluslararası iletişim gereksinimini ortaya çıkaran sebepleri irdelemesi amaçlanmaktadır. Kürselleşme ve iletişim arasındaki ilişkinin sorgulandığı derste öğrenciye eleştirel bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği küreselleşme ve uluslararası iletişim arasındaki bağlantı kapsamında şekillenmektedir. Derste uluslararası iletişimde kullanılan araçlar, teknolojiler: Global medya, yeni iletişim teknolojileri gibi konular üzerinde durulmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Küreselleşme ve İletişim (Nilgün Tutal), Küreselleşme İletişim Kültürlerarasılık (Nilgün Tutal)
Notlar
Konuyla ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslararası iletişim kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | Uluslararası iletişim akışı ve yönünü açıklar. |
ÖÇ03 | Uluslararası ilişkiler ve uluslararası iletişim bağlantısını analiz eder. |
ÖÇ04 | Uluslararası haberleri tartışır. |
ÖÇ05 | Uluslararası kamuouyu oluşum sürecini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Uluslararası medyanın üretim sürecini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı ve içeriğiyle ilgili açıklamalar. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Uluslararası iletişim gereksinimini ve sürecini ortaya çıkaran sebepler ve gelişmeler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Enformasyon, bilgi toplumu ve yeni dünya düzeni | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Sebep sonuç ilişkileri açısından küreselleşme ve iletişim kavramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Uluslararası iletişimde kullanılan araçlar ve yeni iletişim teknolojileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Uluslararası haber akışını etkileyen etmenler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ülkelerin uluslararası iletişim politikaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uluslararası kuruluşlar ve kamuoyu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kültürel emperyalizm ve hegemonya kavramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Uluslararası enformasyon üretimi ve ulaşımı dengesizliği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
12 | Halkla ilişkiler, reklam ve sinema açısından uluslararası ilişkiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Uluslararası iletişim ve propaganda | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Uluslararası iletişimin haber söylemine yansıması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Terör ve savaş kavramları bağlamında uluslararası iletişim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |