Genel Bilgi
| Birim | İLETİŞİM FAKÜLTESİ |
| İLETİŞİM BİLİMLERİ PR. | |
| Kod | AS447 |
| Ad | Belgesel Fotoğrafçılık |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Belirsiz |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Yunus Emre ÇEKİCİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Özcan Agaoglu
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Toplumsal Belgesel fotoğrafçılığı tanıtmak, öğrencilere powerpoint kullanarak sunum yapma yeteneği kazandırmak, bir belgesel fotoğraf projesini hayata geçirmek.
Dersin İçeriği
Bu ders, 1- Belgesel Fotoğraf çeşitlerini tanıtmak ile başlar. 2-Toplumsal Belgesel Fotoğrafçılık üzerinde durulur. 3-Belgesel Fotoğrafın tarihçesi anlatılır. 4-Günümüz Toplumsal Belgeselci fotoğrafçılar tanıtılır. 5-Öğrencilerden beğendikleri bir belgesel fotoğrafçının biografik sunumunu yapması istenir. 6-Öğrenciye bir belgesel fotoğraf projesi verilip sahada fotoğraf çekmesi sağlanır. 7-Fotoğraf okuma dersleri yapılır. 8-Fotoğraf ile hikaye anlatımı öğretilir. 9-Bir fotoğraf projesi yaparken iletişim bilgileri öğretilir. 10-İletişim ve sosyolojide fotoğrafın önemi anlatılır. 11-Temel fotoğraf eğitimlerindeki eksik bilgiler tamamlanır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1-Henri Cartier-Bresson KARAR ANI/YGS Yayınları 2-Fotoğrafçı Olmak/Espas Yayınları
Notlar
1-İntenet ve Web Siteleri 2-www.magnumphotos.com
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Temel fotoğraf bilgileri edinir. |
| ÖÇ02 | Tematik fotoğraf çekimi yapabilme becerisi sergiler. |
| ÖÇ03 | Alanda çekim yapma becerisi kazanır. |
| ÖÇ04 | Belge oluşturma uygulamaları yapabilir. |
| ÖÇ05 | Fotoğraf ile hikaye anlatımı becerisi kazanır |
| ÖÇ06 | Görsel kültür anlayışını ve farklı yaklaşımları tanır. |
| ÖÇ07 | Fotoğrafla kültürel çalışma yapabilir. |
| ÖÇ08 | Belgesel ve Sokak Fotoğrafçılığı arasındaki farkı öğrenir. |
| ÖÇ09 | Toplumsal Belgesel Fotoğrafçılığı tanır ve bu konuda proje hazırlar. |
| ÖÇ10 | İletişimde fotoğrafın yerini öğrenir. |
| ÖÇ11 | Sunum yapabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. | 2 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. | 5 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. | 5 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. | 2 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. | 3 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. | 5 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 4 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | 3 |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. | |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel Fotoğrafçılık alanındaki eksik bilgilerin tamamlanması I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 2 | Temel Fotoğrafçılık alanındaki eksik bilgilerin tamamlanması II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Belgesel Fotoğrafa Giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
| 4 | Toplumsal Belgesel Fotoğrafçılık | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Belgesel Fotoğraf İle Sokak Fotoğrafçılığının Farkı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Altı Şapka |
| 6 | Belgesel Fotoğrafçılığın Tarihi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 7 | İlk Belgesel Fotoğrafçılar ve Projeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Çağdaş Belgesel Fotoğrafçıların tanıtımı ve projeleri I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
| 10 | Çağdaş Belgesel Fotoğrafçıların tanıtımı ve projeleri II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
| 11 | Öğrencilerin Toplumsal Belgesel Fotoğrafçı Sunumları I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay |
| 12 | Öğrencilerin Toplumsal Belgesel Fotoğrafçı Sunumları II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Öğrencilerin Toplumsal Belgesel Fotoğrafçı Sunumları III | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Altı Şapka |
| 14 | Öğrencilerin Belgesel Çalışmalarının Değerlendirilmesi I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
| 15 | Öğrencilerin Belgesel Çalışmalarının Değerlendirilmesi II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||