Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| EBELİK (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | EBE538 |
| Ad | Ebelik Öğretimi Uygulaması II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Uygulama Dönemi Dersi (Öğretmenlik Uyg. vb.) |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, ebelik hizmetlerinin öğretimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Uygulama alanlarında öğrenci değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler, vaka analizleri
Dersin Ön Koşulu
EBE004 Ebelik Öğretimi Uygulaması I
Kaynaklar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler
Notlar
Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, üniversite kütüphanesi Ulusal ve uluslararası meslek örgütü kIlavuzları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Uygulama alanlarında öğrenci değerlendirilmesinde kullanılan yeni yöntemleri bilir. |
| ÖÇ02 | Uygulama alanlarında öğrenmeyi kolaylaştıracak denetleme listelerini kullanır. |
| ÖÇ03 | Uygulama alanlarında obstetrik ve jinekolojik hastalarda ebelik bakımına ilişkin vaka analizi yapar. |
| ÖÇ04 | Uygulama alanlarında gözlemlerine dayanarak öğrencileri değerlendirir. |
| ÖÇ05 | Uygulama ortamlarını eleştirel gözle değerlendirir ve önerilerde bulunur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. | 5 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. | 5 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 5 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. | 5 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. | 5 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur. | |
| PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Uygulama alanlarında kritik düşünme ve aktif ögrenmeyi sağlayan öğrenim stratejileri | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Uygulama öğretiminde ebe eğiticinin ve öğrencinin rolü | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 3 | Uygulama öğretiminde ebe eğiticinin ve öğrencinin rolü 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 4 | Uygulama öğretiminde kanıta dayalı uygulamalar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 5 | Uygulama öğretiminde kanıta dayalı uygulamalar 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 6 | Uygulama öğretiminde öğrenci değerlendirmesinde kullanılan yeni yöntemler | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 7 | Uygulama öğretiminde öğrenci değerlendirmesinde kullanılan yeni yöntemler-2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Okuma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Vaka tartışmaları 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 10 | Vaka tartışmaları 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 11 | Vaka tartışmaları 3 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 12 | Vaka tartışmaları 4 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 13 | Vaka tartışmaları 5 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 14 | Vaka tartışmaları 6 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 15 | Vaka tartışmaları 7 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||