Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU | 
| Elektronik Teknolojisi | |
| Kod | DAD117 | 
| Ad | Doğru Akım Devre Analizi | 
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl | 
| Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 4 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Ön Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Öğr. Gör. AHMET KARAKUŞ
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.) | 
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin doğru akım devreleri ile ilgili temel teorem ve kavramları kavramasını ve doğru akım devrelerinin çözüm yöntemlerini öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Akım-gerilim kavramları, DA devre elemanları, Güç ve Enerji, Doğru akımda seri, paralel, seri-paralel devreler, Kirşof'un gerilim ve akım yasaları, Thevenin, Norton ve Süperpozisyon teoremleri ile doğru akım devrelerinin çözümü, Maksimum güç teoremi, Doğru akımda depolama elemanları.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
1-)Dr.Öğr.Üyesi Mustafa YAĞIMLI, Prof. Dr. Feyzi AKAR, Doğru Akım Devreleri ve Problem Çözümleri, Beta Yayınevi, 2008. 2-) Dr.Öğr.Üyesi Hasan Selçuk SELEK, Doğru Akım(DC) Devre Analizi, Seçkin Yayınevi, 2016.
Notlar
Doğru Akım Devre Analizi Ders Notları, Ahmet KARAKUŞ
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Statik elektriği tanımlayarak, etkilerini ve korunma yöntemlerini açıklar. | 
| ÖÇ02 | Kirşof Kanunlarını açıklayarak devre çözümlerinde kullanır. | 
| ÖÇ03 | Akım ve gerilim kaynaklarını açıklar ve kaynak dönüşümü yaparak devre çözümler. | 
| ÖÇ04 | Çevre Akımları ve Düğüm Noktası yöntemleri ile devre çözümü yapar. | 
| ÖÇ05 | Thevenin, Norton ve Süperpozisyon Teoremleri ile Devre çözümü yapar. | 
| ÖÇ06 | Enerji depolama elemanlarını açıklayarak, kondansatörlü ve bobinli devre çözümlerini yapar. | 
| ÖÇ07 | Elektro Magnetizma ve Elektromanyetik İndüksiyonu açıklayarak gerekli hesaplamaları yapar. | 
| ÖÇ08 | Doğru akım devrelerinde geçici olayları açıklayarak gerekli hesaplamaları yapar. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektronik Teknolojileri ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik teknolojileri ile ilgili problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elektronikle ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektronikle ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak Elektronik Teknolojileri ile ilgili bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektronik cihazlarda meydana gelebilecek arızaları tespit ederek arızaları giderir. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mikrodenetleyici ve PLC ile sistem tasarımı yaparak, programlar ve uygulamalar geliştirir. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik devrelerinin çözümlemesini yapar. | 5 | 
| PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik Motorları ve Sürücü sistemleri ile program tasarımı yaparak uygulamalar geliştirir. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel analog ve sayısal elektronik devrelerinin çalışmasını açıklar. | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve elektronik alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Statik Elektrik | Kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap | 
| 2 | Statik Elektrik, Elektrik Akımının Öngörülmeyen Etkilerine Karşı Önlem Almak | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 3 | Elektrik Akımının Öngörülmeyen Etkilerine Karşı Önlem Almak, Doğru Akımda Devre Çözümleri | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme | 
| 4 | Doğru Akımda Devre Çözümleri, Çevre Akımları Yöntemi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme | 
| 5 | Çevre Akımları Yöntemi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Benzetim, Anlatım | 
| 6 | Düğüm Gerilimi Yöntemi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme | 
| 7 | Kaynak Bağlantıları, Thevenin Teoremi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme | 
| 8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 9 | Thevenin Teoremi, Norton Teoremi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma | 
| 10 | Süper Pozisyon Teoremi, Maksimum Güç Teoremi | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme | 
| 11 | Maksimum Güç Teoremi, Doğru Akımda Depolama Elemanları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme | 
| 12 | Doğru Akımda Depolama Elemanları | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme | 
| 13 | Doğru Akımda Depolama Elemanları, Doğru Akımda Güç ve Enerji | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme | 
| 14 | Doğru Akımda Güç ve Enerji | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma | 
| 15 | Doğru Akımda Güç ve Enerji Devre Çözümleri | Önceki konuların tekrarı ve kaynak kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hzırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
                        | Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||