Genel Bilgi
Birim | İLETİŞİM FAKÜLTESİ |
İLETİŞİM BİLİMLERİ PR. | |
Kod | ILT422 |
Ad | İş Güvenliği |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışma alanlarında yaşanan iş kazaları ve meslek hastalıkları, nedenleri, sonuçları ve önlenmesiyle ilgili bilgilerin verilmesi.
Dersin İçeriği
İş sağlığı ve güvenliğinin kavramsal çerçevesi, medya emekçilerinin bilmesi gereken mevzuat.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulu yoktur.
Kaynaklar
İş sağlığı ve Güvenliği Kanunu, Yönetmelikler, Tüzükler
Notlar
İnternet kaynakları ve mevzuat
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | İş kazalarından korunma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ03 | İş sağlığı ile ilgili korunma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ04 | İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili eğitimsel risk faktörlerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Çalışanların iş güvenliği ile ilgili sorumluluklarını tanımlar. |
ÖÇ06 | Risk değerlendirme metodlarına başvurur. |
ÖÇ07 | Fiziksel risk faktörlerini tanımlar. |
ÖÇ08 | Biyolojik ve kimyasal risk faktörlerini tanımlar. |
ÖÇ09 | Fizeksel ve sosyo-kültürel risk faktörlerini tanımlar. |
ÖÇ10 | Ergonomic ve çevresel çalışma koşullarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | İş sağlığı ve güvenliğinin kavramsal çerçevesi, tanımı ve kapsamı. | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İş kazaları ve meslek hastalıklarının ekonomik boyutu, işletmeler açısından önemi | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tehlike ve risk kavramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İş kazaları ve meslek hastalıklarının nedenleri | Okuma ve İzleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Önleyici tedbirler | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
7 | Kişisel koruyucu donanımlar | Ekipman İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş sağlığı ve güvenliğinde iş kazaları | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda medya kuruluşlarının sorumlulukları | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda medya kuruluşlarının görevleri | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Medya çalışanlarının yükümlülükleri | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sektörde karşılaşılan iş kazalarının tartışılması | Okuma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sektörde karşılaşılan iş kazalarının önlenmesi | Okuma ve Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Genel Değerlendirme | Okuma ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |