Genel Bilgi
Birim | İLETİŞİM FAKÜLTESİ |
İLETİŞİM BİLİMLERİ PR. | |
Kod | AS449 |
Ad | Yönetim Bilimi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Klasik ve Çağdaş Yönetim teorileri konusunda bilgi sahibi olmak. Yönetim ve iletişim bilgisini sentezleyebilmek. Yönetim becerisi edinmek.
Dersin İçeriği
Yönetimin temel klasik, neo-klasik kuram ve kavramları ve yönetim yaklaşımları ile yeni yönetim yaklaşımlarımının kuram ve kavramları ve yönetim anlayışları, iletişimle bağlantılı olarak, bütün boyutlarıyla ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşu Yok
Kaynaklar
Aydın, Ahmet Hamdi (2008) Yönetim Bilimi. Seç
Notlar
Öztekin, Ali (2010) Yönetim Bilimi.Siyasal yay./Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yönetim ile ilgili temel oluşturacak kavramsal bilgiyi kavrar. |
ÖÇ02 | Yönetim alanındaki temel kavramları ve yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ03 | İletişim olgusuna disiplinlerarası bir perspektiften yaklaşabilmek için yönetim ve iletişim bilgisini sentezler. |
ÖÇ04 | Bürokrasi, işletme ve kamu yönetimi, yönetişim, insan kaynakları yönetimi, toplam kalite yönetimi gibi çağdaş kavramları tarihsel gelişimi içerisinde açıklar. |
ÖÇ05 | İletişim ile yönetim düşüncesi arasındaki bağlantıları değerlendirir. |
ÖÇ06 | Yönetim düşüncesi ve pratiği alanının önemi ve işleyiş süreci ile ilgili temel kavram ve düşünceleri yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediğini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemlerle alanla ilgili çalışmaları teknolojik yeniliklerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle; İletişim Bilimleri´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antropoloji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisiyle empati kurar. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Düzenlediği ve aktif olarak katılım sağladığı sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklerdeki gözlemlerini raporlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İzlediği yerel, ulusal ve uluslararası olayları eleştirel bir bakışla yorumlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup çalışmalarında da etkin rol alır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci gelişmiş bir birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir,. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejilerle birlikte düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde bir yabancı dil bilgiisiyle alanındaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerileriyle toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlamayı öğrenme gereksinimleri doğrultusunda gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm çalışmalarını alanıyla ilgili yasal mevzuat çerçevesinde yönlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönetimin Doğası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yönetim Düşüncesinin Değerlendirilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Klasik Yönetim Düşüncesi | Okuma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
4 | Bürokrasi Kuramı | Okuma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
5 | Bilimsel Yönetimin İlkeleri: taylorizm Fordizm ve Fayolizm | Okuma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
6 | Keynesçilik ve Sosyal Refah Devleti | Okuma ver Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
7 | Elton Mayo ve Neo-Klasik Yönetim Teorileri | Okuma Araştırma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma ödevi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yeni Yönetim Yaklaşımlarının Temel kavramları | Okuma, Araştırma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Toplam Kalite Yönetimi | Okuma, Araştırma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
11 | İnsan Kaynakları Yönetimi | Okuma, Araştırma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
12 | Yönetişim | Okuma, Araştırma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
13 | Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim | Okuma, Araştırma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
14 | Stratejik Yönetim ve Stratejik İletişim | Okuma, Araştırma ve Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Literatür, yorum ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,12 | ||
AKTS | 4 AKTS |