Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
FARMAKOLOJİ (DR) | |
Kod | FAR635 |
Ad | Farmakodinamik |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
İlaçların farmakodinamiği hakkında bilgi verme
Dersin İçeriği
İlaçların farmakodinamiği
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Tıbbi Farmakoloji, Prof. Dr. Oğuz KAYAALP
Notlar
İnternet, kütüphane
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlaçların farmakodinamiği |
ÖÇ02 | İlaçların farmakodinamik etkileşimleri |
ÖÇ03 | İlaçların farmakodinamik etki mekanizmaları |
ÖÇ04 | Farmakodinamik etkilerin bireysel değişkenlikleri |
ÖÇ05 | Farmakodinamik etkileşimlerin bireysel farklılıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Farmakodinami İlaçların etki mekanizmaları | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Farmakodinami , İlaçların farmakokinetiği | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Farmakodinami , ilaçların farmakodinamiği | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Farmakodinami , ilaç etkileşmeleri ve sonuçları | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Farmakodinami , ilaçların farmakokinetik etkileşimleri | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Farmakodinami , ilaçların farmakodinamik etkileşimleri | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Farmakodinami , Farmakodinamik etkide reseptörlerin rolü | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | konu tekrarı, interaktif çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Farmakodinami , Farmakodinamik etki ve bireysellik | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Farmakodinami , Farmakodinamik etkileşim ve bireysellik | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Farmakodinami , İlaç dozu ve farmakodinamik etki arasındaki ilişki | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Farmakodinami , Farmakodinamik etki ve Antagonizma | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Farmakodinami , Farmakodinamik etki ve Sinerjizma | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Farmakodinami , Farmakodinamik etki ve Potansiyalizasyon | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Farmakodinami , Farmakodinamik etki ve ilaç etkileşimleri | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Farmakodinami, Farmakodinamik etki ve ilaç etkileşimleri | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konu tekrarı, interaktif çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |