Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| FARMAKOLOJİ (DR) | |
| Kod | FAR635 |
| Ad | Farmakodinamik |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA PEYMAN ERTUĞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
İlaçların farmakodinamiği hakkında bilgi verme
Dersin İçeriği
İlaçların farmakodinamiği
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Tıbbi Farmakoloji, Prof. Dr. Oğuz KAYAALP
Notlar
İnternet, kütüphane
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | İlaçların farmakodinamiği |
| ÖÇ02 | İlaçların farmakodinamik etkileşimleri |
| ÖÇ03 | İlaçların farmakodinamik etki mekanizmaları |
| ÖÇ04 | Farmakodinamik etkilerin bireysel değişkenlikleri |
| ÖÇ05 | Farmakodinamik etkileşimlerin bireysel farklılıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | 4 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | 2 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | 1 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | 1 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | 3 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. | 1 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Farmakodinami İlaçların etki mekanizmaları | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Farmakodinami , İlaçların farmakokinetiği | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Farmakodinami , ilaçların farmakodinamiği | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Farmakodinami , ilaç etkileşmeleri ve sonuçları | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Farmakodinami , ilaçların farmakokinetik etkileşimleri | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Farmakodinami , ilaçların farmakodinamik etkileşimleri | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Farmakodinami , Farmakodinamik etkide reseptörlerin rolü | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | konu tekrarı, interaktif çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Farmakodinami , Farmakodinamik etki ve bireysellik | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Farmakodinami , Farmakodinamik etkileşim ve bireysellik | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Farmakodinami , İlaç dozu ve farmakodinamik etki arasındaki ilişki | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Farmakodinami , Farmakodinamik etki ve Antagonizma | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Farmakodinami , Farmakodinamik etki ve Sinerjizma | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Farmakodinami , Farmakodinamik etki ve Potansiyalizasyon | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Farmakodinami , Farmakodinamik etki ve ilaç etkileşimleri | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Farmakodinami, Farmakodinamik etki ve ilaç etkileşimleri | kitap okuma, konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konu tekrarı, interaktif çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||