Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| FARMAKOLOJİ (DR) | |
| Kod | FAR654 |
| Ad | Moleküler Farmakolojide Pratik Yöntemler |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NACİYE DÖNDAŞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında öğrencinin nanofarmakoloji alanında genel bir bilgi ve donanımının olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kanser tedavisinde nanofarmakoloji: Kanserde sinyal iletim yolakları-I, Kanser tedavisinde nanofarmakoloji: Kanserde sinyal iletim yolakları-II, Kanser tedavisinde nanofarmakoloji: Kanserde sinyal iletim yolakları-III, Kardiyovasküler hastalıklarda nanofarmakoloji: Aritmiler ve yapısal kusurlar-I, Kardiyovasküler hastalıklarda nanofarmakoloji: Aritmiler ve yapısal kusurlar-II, Kardiyovasküler hastalıklarda nanofarmakoloji: Aritmiler ve yapısal kusurlar-III, Rejeneratif nanofarmakoloji: Kardiyak ve nörolojik hasarların Tedavileri-I, Rejeneratif nanofarmakoloji: Kardiyak ve nörolojik hasarların Tedavileri-II, Rejeneratif nanofarmakoloji: Kardiyak ve nörolojik hasarların Tedavileri-III, Bağımlılığın Nanofarmakolojisi: Gen terapisi-I, Bağımlılığın Nanofarmakolojisi: Gen terapisi-II, Kişiselleştirilmiş Tıpta Nanofarmakoloji ve Farmakogenomik-I, Kişiselleştirilmiş Tıpta Nanofarmakoloji ve Farmakogenomik-II, Kişiselleştirilmiş Tıpta Nanofarmakoloji ve Farmakogenomik-III
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Bilimsel veri tabanı
Notlar
Bilimsel veri tabanı
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kanser tedavisinde nanofarmakolojinin önemini anlatır. |
| ÖÇ02 | Nanofarmakolojinin kardiyovasküler hastalıklarda kullanımını ifade eder. |
| ÖÇ03 | Rejeneratif nanofarmakolojiyi ve bağımlılığın nanofarmakolojisini açıklar. |
| ÖÇ04 | Kişiselleştirilmiş tıpta nanofarmakoloji ve farmakogenomiği anlatır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaçların etki mekanizmaları, yan tesirleri, toksik tesirlerini tartışır. | 3 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlaç etkilerini, ilaç etkileşmelerini ve organ sistemleri üzerindeki etkilerini sistematik bir yaklaşımla açıklar | 3 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel bir projeyi planlar, uygular ve sonlandırır | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakolojinin araştırma alanlarını ve araştırma tekniklerini tanır | 3 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki bilimsel makaleleri karşılaştırmalı olarak inceler ve derler. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | In vitro veya in vivo farmakolojik bir araştırma için deney düzeneğini hazırlar ve sorunları çözer. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Araştırma projesinden elde ettiği verileri bilimsel araştırma makalesi haline getirir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İlaç konusundaki bilgileri nedeni ile toplumda ilaç kullanımını ve etkilerini değerlendirir. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaç geliştirmede klinik faz çalışmalarını açıklar. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışma verilerini istatistiksel olarak değerlendirir ve yorumlar. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımı konusundaki farkındalığı ile toplum sağlığına katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Kanser tedavisinde nanofarmakoloji: Kanserde sinyal iletim yolakları-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Kanser tedavisinde nanofarmakoloji: Kanserde sinyal iletim yolakları-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Kanser tedavisinde nanofarmakoloji: Kanserde sinyal iletim yolakları-III | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Kardiyovasküler hastalıklarda nanofarmakoloji: Aritmiler ve yapısal kusurlar-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Kardiyovasküler hastalıklarda nanofarmakoloji: Aritmiler ve yapısal kusurlar-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Kardiyovasküler hastalıklarda nanofarmakoloji: Aritmiler ve yapısal kusurlar-III | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Rejeneratif nanofarmakoloji: Kardiyak ve nörolojik hasarların Tedavileri-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
| 9 | Rejeneratif nanofarmakoloji: Kardiyak ve nörolojik hasarların Tedavileri-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Rejeneratif nanofarmakoloji: Kardiyak ve nörolojik hasarların Tedavileri-III | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Bağımlılığın Nanofarmakolojisi: Gen terapisi-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Bağımlılığın Nanofarmakolojisi: Gen terapisi-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Kişiselleştirilmiş Tıpta Nanofarmakoloji ve Farmakogenomik-I | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Kişiselleştirilmiş Tıpta Nanofarmakoloji ve Farmakogenomik-II | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Kişiselleştirilmiş Tıpta Nanofarmakoloji ve Farmakogenomik-III | kitap ve bilimsel veri tabanı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,16 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||