Genel Bilgi
Birim | DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ |
DİŞ HEKİMLİĞİ PR. | |
Kod | DEN304 |
Ad | Restoratif Dişhekimliğinde Özellikli Uygulamalar |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sevde Gül BATMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, restoratif dişhekimliğinde güncel, estetik ve özellikli uygulamaları tanıtarak; öğrencilerin klinik karar verme, materyal seçimi ve ileri restoratif teknikleri uygulama becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, restoratif dişhekimliğinde ileri düzey klinik yaklaşımlar, dijital uygulamalar ve özellikli materyaller hakkında bilgi kazandırmak; öğrencilere estetik, fonksiyonel ve biyolojik gereksinimleri gözeterek tedavi planlaması yapma becerisi kazandırmaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Heymann HO, Swift EJ, Ritter AV. Sturdevant’s Art and Science of Operative Dentistry, 7th Ed. Roulet JF, Degrange M. Adhesive Restoration: Principles and Practice, Quintessence.
Notlar
an Meerbeek B et al. Adhesive Dentistry: Basic Science to Clinical Applications
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hasta gereksinimlerine uygun restoratif materyal ve teknikleri seçer. |
ÖÇ02 | Restoratif dişhekimliğinde güncel ve özellikli uygulamaları tanımlar. |
ÖÇ03 | Estetik beklentilere yönelik direkt ve indirekt restoratif yaklaşımları planlar. |
ÖÇ04 | Ofis tipi ve ev tipi beyazlatma protokollerini klinik gereksinimlere göre uygular. |
ÖÇ05 | Diş travmalarında ve estetik problemlerde klinik çözüm üretir. |
ÖÇ06 | CAD/CAM teknolojilerini ve dijital iş akışlarını restoratif planlamaya entegre eder. |
ÖÇ07 | Restorasyon başarısızlıklarını değerlendirerek onarım veya yeniden yapım kararını verir. |
ÖÇ08 | Edindiği bilgi ve becerileri kanıta dayalı dişhekimliği çerçevesinde klinik uygulamalara yansıtır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları benimser. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Klinik Uygulama Çerçevesi | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Minimal İnvaziv Restorasyon Prensipleri | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ofis Tipi Beyazlatma Teknikleri | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ev Tipi Beyazlatma Teknikleri | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mine Defektlerinde Mikroabrazyon ve Makroabrazyon | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Diastema Kapatma Teknikleri | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kompozit Laminalar: Endikasyonlar ve Uygulama Teknikleri | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Porselen Laminalar: Preparasyon ve Simantasyon Protokolleri | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | CAD/CAM Sistemleri ve Dijital İş Akışı | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Fiber Post ve Core Sistemleri | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Restorasyon Başarısızlıkları ve Onarım Stratejileri | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Diş Travmalarında Restoratif Yaklaşım | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Diş Rengi Seçimi ve Katmanlama Stratejileri | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme ve Geri Bildirim | Ders kitapları ve kaynak kitaptan ilgili konunun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |