Genel Bilgi
Birim | REKTÖRLÜK |
Alan Dışı Dersler Koordinatörlüğü | |
Kod | SD0718 |
Ad | Yaşamın İçinde Jeoloji |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDAT TÜRKMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, jeolojinin günlük yaşam üzerindeki etkilerini, doğal afetlerden şehir planlamasına, su kaynaklarından yapı güvenliğine kadar birçok yönden ele almayı amaçlamaktadır. Jeolojinin sadece akademik bir alan değil, aynı zamanda bireysel ve toplumsal yaşamda aktif bir rol oynadığı fark ettirilmek istenmektedir.
Dersin İçeriği
Jeolojinin tanımı, jeo çeşitlilik, yaşamdaki yeri, doğal afetler, mühendislik ve günlük hayatla ilişkisi
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Jeoloji ile ilgili temel katap ve yayınlar
Notlar
Jeoloji ile ilgili belgeseller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeolojinin temel kavramlarını ve yerkürenin yapısını tanımlar. |
ÖÇ02 | Jeolojik süreçlerin günlük yaşam ve çevre üzerindeki etkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Mineraller, kayaçlar, toprak ve yeraltı suyu gibi doğal kaynakların önemini açıklar. |
ÖÇ04 | Jeolojinin şehir planlaması, tarım, enerji ve arkeoloji gibi alanlardaki rolünü örneklerle açıklar. |
ÖÇ05 | Deprem, heyelan, volkan gibi doğal afetlerin jeolojik nedenlerini yorumlar. |
ÖÇ06 | Çevresel sorunları jeolojik açıdan değerlendirir ve sürdürülebilir kaynak kullanımı konusunda öneriler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Jeoloji Nedir, Jeolojinin tanımı, tarihçesi ve diğer bilimlerle ilişkisi | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dünyanın Katmanları, Yer kabuğunun yapısı | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Taşlar ve Mineraller | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Depremlerle yaşamak: Türkiye ve aktif fay hatları | Okuma, literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | Doğal afetler ve jeolojik riskler, Heyelanlar, Çöküntüler ve Riskli Bölgeler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Su kaynakları; Su Nereden Gelir? Yeraltısuyu ve Kaynaklar | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Jeotermal enerji ve yenilenebilir kaynaklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Madenler ve jeoloji | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Madencilik ve çevresel etkiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Kentsel alanlarda jeolojinin rolü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Toprak oluşumu ve tarım için önemi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yanardağlar (Volkanlar) | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Öğrenci sunumları ve saha örnekleri | sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Genel değerlendirme ve tartışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 3 | 9 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |