Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE) | |
Kod | BDZ105 |
Ad | Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Yeliz SERİN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrenciye bilişim okuryazarlığı kazandırmak için temel düzeyde kelime işlem, elektronik tablolama ve sunu yazılımları kullanımını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Kelime işlemci yazılımı ile belge oluşturma ve yönetme, metin, paragraf ve bölümleri biçimlendirme, tablo ve liste oluşturma, referans oluşturma ve yönetme, grafik öğeleri ekleme ve biçimlendirme; elektronik tablolama yazılımı ile çalışma sayfaları ve çalışma kitapları oluşturma ve yönetme, veri hücrelerini ve aralıkları yönetme, tablolar oluşturma, formül ve işlevlerle işlemler yapma, grafikler ve nesneler oluşturma; sunu yazılımı ile sunu oluşturma ve yönetme, metin, şekil ve görüntü ekleme ve biçimlendirme, tablo, grafik, SmartArt ve medya ekleme, geçişler ve animasyonlar uygulama, birden çok sunu yönetme.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Microsoft Resmi Akademik Ders Kitapları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ofis dökümanları üzerinde açma, kaydetme, yazdırma, paylaşma ve koruma işlemlerini yapar. |
ÖÇ02 | Ofis programlarında metin ve sayfalar oluşturur ve bunları biçimlendirir. |
ÖÇ03 | Ofis programlarında çizim, tablo ve grafikler oluşturur ve bunları biçimlendirir. |
ÖÇ04 | Elektronik tablolarda formüller yazar ve hücre gruplarına uygular. |
ÖÇ05 | Sunu programında tasarım, geçiş ve animasyon içeren slayt gösterisi oluşturur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır | 2 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. | 4 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Microsoft Word’ü Anlamak, Temel Düzenleme | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Karakter Biçimlendirme, Paragraf Biçimlendirme | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Metin Akışını Yönetme, Tablo Oluşturma | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Temalar, Stil Kümeleri, Arka Planlar, Hızlı Bölmeler ve Metin Kutularıyla Çalışma, Çizimler ve Grafikleri Kullanma, Araştırma Makalesi Biçimlendirme | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Genel Bakış, Microsoft Excel 2016 ile Çalışma | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Office Backstage´ı Kullanma, Temel Formülleri Kullanma | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İşlevleri Kullanma, Hücreleri ve Aralıkları Biçimlendirme | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çalışma Sayfalarını Biçimlendirme, Çalışma Sayfalarını Yönetme | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Diyetisyenlik mesleği ile ilgili uygulamalar, standartlar ve meslek örgütünün tanıtılması | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Verilerle ve Makrolarla Çalışma, Gelişmiş Formülleri Kullanma | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çalışma Kitaplarını Korumaya Alma, Grafik Oluşturma, Çalışma Sayfasına Resim ve Şekil Ekleme | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sunu Tasarlama, Slaytlara Tablo Ekleme, Sunuda Grafik Kullanma | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | SmartArt Grafikleri Oluşturma, Sunuya Grafik Ekleme, Animasyon ve Multimedya Kullanma | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sunuyu Koruma ve Paylaşma, Sunuyu Sunma | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,40 | ||
AKTS | 2 AKTS |