Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE) | |
Kod | BDZ112 |
Ad | Fizyoloji II |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencinin, metabolizma kavramını tanıyarak etkileyen sistemlerin kavraması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Metabolizma kavramının tanınması ve etkileyen sistemlerin öğrenilmesi
Dersin Ön Koşulu
Fizyoloji I dersi alınmadan alınamaz. Devam zorunluluğu vardır.
Kaynaklar
Guyton and Hall Tıbbi Fizyoloj. Ed. John E. Hall 14.Baskı, Güneş kitabevi, 2021. Fizyoloji Ders Kitabı. Eds. Koz, M., Gelir E., Ersöz, G. 2022, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022. Tıbbi Fizyoloji Klinik Tıbbın Temelleri, Rodney A. Rhoades, David R. Bell. İstanbul Tıp Kitapevleri, 2017.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Homeostaz kavramını açıklayabilme |
ÖÇ02 | Metabolizma kavramını ve etkileyen sistemleri kavrayabilme |
ÖÇ03 | Solunum sisteminin genel olarak yapısını, özelliklerini ve düzenleyici mekanizmaları açıklayabilme |
ÖÇ04 | Hormonların genel özelliklerini ve etki mekanizmalarını kavrayabilme |
ÖÇ05 | Endokrin bezlerin ve salgılarının eksik ya da aşırı salgılanması durumunda oluşabilecek değişiklikleri açıklayabilme |
ÖÇ06 | Sindirim sisteminin temel çalışma prensiplerini, sindirimin sinirsel ve hormonal yolla kontrolünü kavrayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır | 2 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder. | 3 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. | 4 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Solunum sistemi fizyolojisi I | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Solunum sistemi fizyolojisi II | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Solunum sistemi fizyolojisi III | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi I | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi II | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi III | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Organ sistemleri | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma-Anlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Endokrin sistem fizyolojisi I | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Endokrin sistem fizyolojisi II | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Endokrin sistem fizyolojisi III | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Nöroendokrin sistem fonksiyonları I | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Nöroendokrin sistem fonksiyonları II | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Homeostazis I | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Homeostazis II | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Okuma-Anlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Okuma-Anlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |