BDZ112 Fizyoloji II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE)
Kod BDZ112
Ad Fizyoloji II
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencinin, metabolizma kavramını tanıyarak etkileyen sistemlerin kavraması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Metabolizma kavramının tanınması ve etkileyen sistemlerin öğrenilmesi

Dersin Ön Koşulu

Fizyoloji I dersi alınmadan alınamaz. Devam zorunluluğu vardır.

Kaynaklar

Guyton and Hall Tıbbi Fizyoloj. Ed. John E. Hall 14.Baskı, Güneş kitabevi, 2021. Fizyoloji Ders Kitabı. Eds. Koz, M., Gelir E., Ersöz, G. 2022, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022. Tıbbi Fizyoloji Klinik Tıbbın Temelleri, Rodney A. Rhoades, David R. Bell. İstanbul Tıp Kitapevleri, 2017.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Homeostaz kavramını açıklayabilme
ÖÇ02 Metabolizma kavramını ve etkileyen sistemleri kavrayabilme
ÖÇ03 Solunum sisteminin genel olarak yapısını, özelliklerini ve düzenleyici mekanizmaları açıklayabilme
ÖÇ04 Hormonların genel özelliklerini ve etki mekanizmalarını kavrayabilme
ÖÇ05 Endokrin bezlerin ve salgılarının eksik ya da aşırı salgılanması durumunda oluşabilecek değişiklikleri açıklayabilme
ÖÇ06 Sindirim sisteminin temel çalışma prensiplerini, sindirimin sinirsel ve hormonal yolla kontrolünü kavrayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır 2
PÖÇ02 Belirsiz Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. 2
PÖÇ03 Belirsiz Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. 3
PÖÇ04 Belirsiz Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder. 3
PÖÇ05 Belirsiz Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ06 Belirsiz Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir. 4
PÖÇ07 Belirsiz Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır
PÖÇ08 Belirsiz Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır
PÖÇ09 Belirsiz Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur.
PÖÇ10 Belirsiz Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür
PÖÇ11 Belirsiz Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. 4
PÖÇ12 Belirsiz Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Solunum sistemi fizyolojisi I Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Solunum sistemi fizyolojisi II Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Solunum sistemi fizyolojisi III Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Gastrointestinal sistem fizyolojisi I Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Gastrointestinal sistem fizyolojisi II Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Gastrointestinal sistem fizyolojisi III Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Organ sistemleri Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma-Anlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Endokrin sistem fizyolojisi I Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Endokrin sistem fizyolojisi II Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Endokrin sistem fizyolojisi III Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Nöroendokrin sistem fonksiyonları I Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Nöroendokrin sistem fonksiyonları II Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Homeostazis I Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Homeostazis II Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları I Okuma-Anlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II Okuma-Anlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 14 14
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 102
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,08
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.08.2025 08:43