Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE) | |
Kod | BDS104 |
Ad | Beslenme Ekolojisi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevresel faktörlerin beslenme üzerinde etkisinin değerlendirilmesi ve ülkelere göre beslenme alışkanlıklarındaki farklılıkların kavranması.
Dersin İçeriği
Çevresel ve sosyo-ekonomik faktörlerin etkisi ile beslenme alışkanlıklarında oluşan değişimler, farklı ülkelerin mutfakları ve beslenme alışkanlıkları.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Kutluay Merdol T, Beslenme Antropolojisi, HatiboğlunYayınları, 2012. Fumey G, Etcheverria O. Dünya Mutfakları Atlası, 2007. www.as.ua.edu (Nutritional Anthropology)
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevresel faktörler ve beslenme ilişkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Sosyo-ekonomik faktörlerin etkisi ile beslenme alışkanlıklarında oluşan değişimleri yorumlar. |
ÖÇ03 | Farklı ülkelerin mutfak kültürlerini ve yemek alışkanlıklarını etkileyen etmenler konusunda bilgi edinir |
ÖÇ04 | Seçtiği bir mutfak kültürü konusunda bilgi toplar, raporlar ve sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır | 5 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beslenme alışkanlıklarını etkileyen çevresel, sosyo-ekonomik ve kültürel faktörler I | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Beslenme alışkanlıklarını etkileyen çevresel, sosyo-ekonomik ve kültürel faktörler II | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ülkelerin Yemek Alışkanlıklarındaki Farklılıklar | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dünya Dinleri ve Beslenme Alışkanlıkları Üzerine Etkileri | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Türk Mutfağı temel özellikleri ve diğer ülkelerle etkileşim I | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Türk Mutfağı temel özellikleri ve diğer ülkelerle etkileşim II | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Avrupa mutfakları temel özellikleri I | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma-Anlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Avrupa mutfakları temel özellikleri II | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Asya mutfakları temel özellikleri | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Uzak Doğu mutfakları temel özellikleri | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kuzey ve Güney Amerika mutfağı temel özellikleri | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu I | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu II | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu III | Okuma-Anlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Okuma-Anlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Okuma-Anlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |