BDS104 Beslenme Ekolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE)
Kod BDS104
Ad Beslenme Ekolojisi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çevresel faktörlerin beslenme üzerinde etkisinin değerlendirilmesi ve ülkelere göre beslenme alışkanlıklarındaki farklılıkların kavranması.

Dersin İçeriği

Çevresel ve sosyo-ekonomik faktörlerin etkisi ile beslenme alışkanlıklarında oluşan değişimler, farklı ülkelerin mutfakları ve beslenme alışkanlıkları.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Kutluay Merdol T, Beslenme Antropolojisi, HatiboğlunYayınları, 2012. Fumey G, Etcheverria O. Dünya Mutfakları Atlası, 2007. www.as.ua.edu (Nutritional Anthropology)

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevresel faktörler ve beslenme ilişkisi hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Sosyo-ekonomik faktörlerin etkisi ile beslenme alışkanlıklarında oluşan değişimleri yorumlar.
ÖÇ03 Farklı ülkelerin mutfak kültürlerini ve yemek alışkanlıklarını etkileyen etmenler konusunda bilgi edinir
ÖÇ04 Seçtiği bir mutfak kültürü konusunda bilgi toplar, raporlar ve sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır 5
PÖÇ02 Belirsiz Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ03 Belirsiz Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. 5
PÖÇ04 Belirsiz Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder.
PÖÇ05 Belirsiz Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ06 Belirsiz Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir.
PÖÇ07 Belirsiz Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır
PÖÇ08 Belirsiz Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır 5
PÖÇ09 Belirsiz Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur. 5
PÖÇ10 Belirsiz Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür
PÖÇ11 Belirsiz Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
PÖÇ12 Belirsiz Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beslenme alışkanlıklarını etkileyen çevresel, sosyo-ekonomik ve kültürel faktörler I Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Beslenme alışkanlıklarını etkileyen çevresel, sosyo-ekonomik ve kültürel faktörler II Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ülkelerin Yemek Alışkanlıklarındaki Farklılıklar Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Dünya Dinleri ve Beslenme Alışkanlıkları Üzerine Etkileri Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Türk Mutfağı temel özellikleri ve diğer ülkelerle etkileşim I Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türk Mutfağı temel özellikleri ve diğer ülkelerle etkileşim II Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Avrupa mutfakları temel özellikleri I Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma-Anlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Avrupa mutfakları temel özellikleri II Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Asya mutfakları temel özellikleri Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Uzak Doğu mutfakları temel özellikleri Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kuzey ve Güney Amerika mutfağı temel özellikleri Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu I Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu II Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenciler tarafından hazırlanan raporların sunumu III Okuma-Anlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları I Okuma-Anlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II Okuma-Anlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.08.2025 08:46