BDS106 Türk Mutfak Kültürü

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE)
Kod BDS106
Ad Türk Mutfak Kültürü
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

ı: Türk mutfak kültürünün tarihsel gelişimi, değişimi ve besin değeri yönünden değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği

Türk mutfak kültürünü kavramak ve geleneksel mutfağımıza ait yemeklerin beslenme bilimleri açısından değerlendirmek

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

The Psychology of Food Choice, Richard Shepherd, Monique Raats, CABI, UK, 2010. Food choice, acceptance and consumption, Armand V. Cardello, Springer, US, 1996. Consuming the Inedible: Neglected Dimensions of Food Choice, Jeremy MacClancy, Jeremy MacClancy, C. Jeya Henry, Helen Macbeth, Anthropology of Food and Nutrition. Berghan Books, 2007. Handbook of Behavior Food and Nutrition, Victor R. Preedy, Ronald Ross Watson and Colin R. Martin, Springer, Electronic Book, 2011.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türk mutfak kültüründe yer alan yemeklerin hazırlama, pişirme ve servis yöntemlerini öğrenir.
ÖÇ02 Türk mutfak kültürünün tarihsel gelişimini öğrenir.
ÖÇ03 Türk mutfak kültürüne ait mutfak araç gereçlerini öğrenir.
ÖÇ04 Türk mutfak kültüründe özel gün ve törenlerde hazırlanan yemekleri öğrenir.
ÖÇ05 Türk mutfağının ülkemizde ve dünyadaki yerini değerlendirebilir.
ÖÇ06 Farklı coğrafi bölgelerde yer alan yöresel mutfak kültürü hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır 5
PÖÇ02 Belirsiz Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ03 Belirsiz Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. 5
PÖÇ04 Belirsiz Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder.
PÖÇ05 Belirsiz Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ06 Belirsiz Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir.
PÖÇ07 Belirsiz Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır
PÖÇ08 Belirsiz Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır 5
PÖÇ09 Belirsiz Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur. 5
PÖÇ10 Belirsiz Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür
PÖÇ11 Belirsiz Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
PÖÇ12 Belirsiz Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türk mutfak kültürünün tarihsel gelişimi Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türk mutfak kültüründe kullanılan araç ve gereçler Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Tük mutfak kültüründe yer alan yemekler Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Türk mutfağında yer alan yemekleri hazırlama, pişirme ve servis yöntemleri Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Türk mutfağında yer alan yemekleri hazırlama, pişirme ve servis yöntemleri I Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türk mutfağında yer alan yemekleri hazırlama, pişirme ve servis yöntemleri II Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Özel gün ve törenlerde kullanılan yemekler Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Farklı coğrafi bölgeler ait yöresel besinler ve yemekler I Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Farklı coğrafi bölgeler ait yöresel besinler ve yemekler II Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Farklı coğrafi bölgeler ait yöresel besinler ve yemekler III Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Farklı coğrafi bölgeler ait yöresel besinler ve yemekler IV Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türk mutfak kültürünün dünyadaki yeri Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ödev değerlendirmesi ve tartışma I Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ödev değerlendirmesi ve tartışma II Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları I Okuma-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II Okuma-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.08.2025 08:49