BDS108 Sağlığın Geliştirilmesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE)
Kod BDS108
Ad Sağlığın Geliştirilmesi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sağlığın geliştirilmesi kavramını ve temel ilkelerinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramlar, sağlığı etkileyen faktörler, beslenmenin önemi ve diyetisyenin rolü, sağlığın geliştirilmesi ile ilgili çalışmalar ve ülke politikaları.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth, Health Promotion Programs: From Theory to Practice, 2010. Randall R. Cottrell, James T. Girvan and James F. McKenzie. Principles and Foundations of Health Promotion and Education, 5th Edition, 2011.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sağlığın geliştirilmesinin tanımını kavrar.
ÖÇ02 Sağlığın geliştirilmesine etki eden faktörleri öğrenir.
ÖÇ03 Sağlığı geliştirmede diyetisyenin rolünü anlar.
ÖÇ04 Farklı ülkelerdeki sağlık politikalarını öğrenir, karşılaştırır.
ÖÇ05 Sağlığın geliştirilmesinde yapılan ve yapılacak olan plan ve politikalar hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur. Sağlığı geliştirme yöntemlerini öğrenir, önerilerde bulunur.
ÖÇ06 Sağlığın geliştirilmesinde fiziksel aktivitenin önemini kavrar.
ÖÇ07 Sağlığın geliştirilmesine etki eden sosyolojik, psikolojik ve ekonomik faktörleri öğrenir.
ÖÇ08 Sağlığın gelişmesinde beslenme ve besin seçiminin etkisini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır 5
PÖÇ02 Belirsiz Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ03 Belirsiz Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. 5
PÖÇ04 Belirsiz Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder.
PÖÇ05 Belirsiz Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ06 Belirsiz Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir.
PÖÇ07 Belirsiz Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır
PÖÇ08 Belirsiz Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır 5
PÖÇ09 Belirsiz Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur. 5
PÖÇ10 Belirsiz Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür
PÖÇ11 Belirsiz Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
PÖÇ12 Belirsiz Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sağlıkla ilgili temel kavramlar Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sağlık geliştirmede teorik yaklaşımlar Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sağlık geliştirme ve yaşam kalitesi Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sağlık geliştirmede çevresel faktörler Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sağlık geliştirmede fiziksel aktivite Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sağlık geliştirmede sosyolojik, psikolojik ve ekonomik faktörler Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sağlık geliştirmede beslenmenin önemi, sağlıklı gıda seçimi Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sağlık geliştirmede diyetisyenin rolü Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sağlık geliştirmede halk eğitimi Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ödev sunumu/teslimatı I Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Ödev sunumu/teslimatı II Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sağlık geliştirmede ulusal ve uluslararası yaklaşımlar (bildirgeler) Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
14 Sağlık geliştirme ve sürdürülebilir beslenmede ülke planları ve politikaları Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel tekrar Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları I Okuma-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II Okuma-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.08.2025 08:50