Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE) | |
Kod | BDS108 |
Ad | Sağlığın Geliştirilmesi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlığın geliştirilmesi kavramını ve temel ilkelerinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramlar, sağlığı etkileyen faktörler, beslenmenin önemi ve diyetisyenin rolü, sağlığın geliştirilmesi ile ilgili çalışmalar ve ülke politikaları.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Carl I. Fertman and Diane D. Allensworth, Health Promotion Programs: From Theory to Practice, 2010. Randall R. Cottrell, James T. Girvan and James F. McKenzie. Principles and Foundations of Health Promotion and Education, 5th Edition, 2011.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlığın geliştirilmesinin tanımını kavrar. |
ÖÇ02 | Sağlığın geliştirilmesine etki eden faktörleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Sağlığı geliştirmede diyetisyenin rolünü anlar. |
ÖÇ04 | Farklı ülkelerdeki sağlık politikalarını öğrenir, karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Sağlığın geliştirilmesinde yapılan ve yapılacak olan plan ve politikalar hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur. Sağlığı geliştirme yöntemlerini öğrenir, önerilerde bulunur. |
ÖÇ06 | Sağlığın geliştirilmesinde fiziksel aktivitenin önemini kavrar. |
ÖÇ07 | Sağlığın geliştirilmesine etki eden sosyolojik, psikolojik ve ekonomik faktörleri öğrenir. |
ÖÇ08 | Sağlığın gelişmesinde beslenme ve besin seçiminin etkisini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır | 5 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır | 5 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlıkla ilgili temel kavramlar | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sağlık geliştirmede teorik yaklaşımlar | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sağlık geliştirme ve yaşam kalitesi | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sağlık geliştirmede çevresel faktörler | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sağlık geliştirmede fiziksel aktivite | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sağlık geliştirmede sosyolojik, psikolojik ve ekonomik faktörler | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sağlık geliştirmede beslenmenin önemi, sağlıklı gıda seçimi | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sağlık geliştirmede diyetisyenin rolü | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sağlık geliştirmede halk eğitimi | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ödev sunumu/teslimatı I | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ödev sunumu/teslimatı II | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sağlık geliştirmede ulusal ve uluslararası yaklaşımlar (bildirgeler) | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
14 | Sağlık geliştirme ve sürdürülebilir beslenmede ülke planları ve politikaları | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |