BDS110 Temel Psikoloji

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE)
Kod BDS110
Ad Temel Psikoloji
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, psikolojinin temel ilkeleri, süreçleri, yaklaşımları ve yöntemlerine giriş yapmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, psikolojinin tarihi, tanımı ve temel bilim çalışması yapan alt dallarının ilgi alanları ve yaklaşımlarını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ciccarelli, S. K. ve White, J. N. (2016). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi (Çev. Ed. Deniz N. Şahin). Nobel Yayınları.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikolojiyi tanımlar ve tarihini bilir
ÖÇ02 Psikoloji ekollerini sayar
ÖÇ03 Psikolojinin araştırma yöntemlerini bilir.
ÖÇ04 Psikolojinin alt alanlarını bilir.
ÖÇ05 Sosyal psikolojinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. Öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler.
ÖÇ06 Gelişim psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. Endüstri ve örgüt psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler.
ÖÇ07 Klinik psikolojinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler.
ÖÇ08 Öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır 3
PÖÇ02 Belirsiz Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. 3
PÖÇ03 Belirsiz Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. 4
PÖÇ04 Belirsiz Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder.
PÖÇ05 Belirsiz Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ06 Belirsiz Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir.
PÖÇ07 Belirsiz Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır
PÖÇ08 Belirsiz Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır
PÖÇ09 Belirsiz Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur.
PÖÇ10 Belirsiz Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür
PÖÇ11 Belirsiz Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. 5
PÖÇ12 Belirsiz Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikolojinin tarihsel süreci Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Psikolojinin tanımı ve alt dalları Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Psikolojinin araştırma yöntemleri I Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Psikolojinin araştırma yöntemleri II Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sosyal psikolojinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları I Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sosyal psikolojinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları II Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları I Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları II Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Gelişim psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları I Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Gelişim psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımlar II Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Klinik psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları I Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Klinik psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları II Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Endüstri ve örgüt psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel sınava hazırlık Okuma-Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları I Okuma-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II Okuma-Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.08.2025 09:03