Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BESLENME VE DİYETETİK PR. (İNGİLİZCE) | |
Kod | BDS110 |
Ad | Temel Psikoloji |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ADAL KARAKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, psikolojinin temel ilkeleri, süreçleri, yaklaşımları ve yöntemlerine giriş yapmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, psikolojinin tarihi, tanımı ve temel bilim çalışması yapan alt dallarının ilgi alanları ve yaklaşımlarını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ciccarelli, S. K. ve White, J. N. (2016). Psikoloji Bir Keşif Gezintisi (Çev. Ed. Deniz N. Şahin). Nobel Yayınları.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikolojiyi tanımlar ve tarihini bilir |
ÖÇ02 | Psikoloji ekollerini sayar |
ÖÇ03 | Psikolojinin araştırma yöntemlerini bilir. |
ÖÇ04 | Psikolojinin alt alanlarını bilir. |
ÖÇ05 | Sosyal psikolojinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. Öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. |
ÖÇ06 | Gelişim psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. Endüstri ve örgüt psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. |
ÖÇ07 | Klinik psikolojinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını söyler. |
ÖÇ08 | Öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanlarını ve yaklaşımlarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel ve sosyal bilimler bilgilerini mesleki uygulamalarda etkin bir şekilde kullanır | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Birey ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi ilkelerini benimser ve meslek yaşamı boyunca bu ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgileri toplumun sağlık düzeyini artırmak ve yaşam kalitesini yükseltmek amacıyla uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel gelişmeleri izler ve meslek uygulamalarına entegre eder. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanıyla ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmak için bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek mesleki gelişimini sürekli hale getirir. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Görev, hak ve sorumluluklarını yasal çerçevede bilir; meslek etiği ilkelerine uygun olarak davranır | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Edindiği mesleki bilgi ve becerileri, toplumun temel değerleri ve kültürel farklılıklarına uygun biçimde ulusal ve uluslararası düzeyde kullanır | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Beslenme ve Diyetetik terminolojisini İngilizce olarak bilir, uluslararası literatüre erişerek mesleki gelişimine katkıda bulunur. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Alanıyla ilgili bilimsel araştırmalar, projeler ve deneyler tasarlar ve yürütür | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Mesleki uygulama alanında farklı disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. | 5 |
PÖÇ12 | Belirsiz | Sağlıklı ya da hasta bireylerin fizyolojik, çevresel ve sosyo-kültürel ihtiyaçlarına uygun bireye özgü mesleki yaklaşımlar geliştirir ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin tarihsel süreci | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Psikolojinin tanımı ve alt dalları | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Psikolojinin araştırma yöntemleri I | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Psikolojinin araştırma yöntemleri II | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sosyal psikolojinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları I | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sosyal psikolojinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları II | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları I | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Öğrenme psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları II | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Gelişim psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları I | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Gelişim psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımlar II | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Klinik psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları I | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Klinik psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları II | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Endüstri ve örgüt psikolojisinin temel ilgi alanları ve yaklaşımları | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel sınava hazırlık | Okuma-Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları I | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Okuma-Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |