Genel Bilgi
Birim | KARAİSALI MESLEK YÜKSEKOKULU |
CNC PROGRAMLAMA VE OPERATÖRLÜĞÜ PR. | |
Kod | CPS101 |
Ad | Çevre Koruma |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ARDA YENİÇUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çevre ve insan sağlığı koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği
Çevre tanımı ve kirliğinin nedenleri yasal mevzuatlar, su, katı atık, hava, toprak, gürültü kirliği tanımı ve önleme yöntemleri hakkında bilgilendirmek.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Çevre Koruma Ders Notları
Notlar
United Nations Environment Programme (UNEP) websites Environmental Protection Agency (EPA) websites (for various countries) Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) reports Academic journals available through databases like JSTOR, ScienceDirect, or PubMed
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımları yapar |
ÖÇ02 | Sanayi faaliyetlerinin çevre üzerindeki etkilerini açıklar |
ÖÇ03 | Atıkların geri dönüşümü ve bertarafı için uygun yöntemleri uygular |
ÖÇ04 | Çevre kirliliğine yönelik genel ifadeleri tanımlar. |
ÖÇ05 | Çevre Yönetmeliklerinin amaç, kapsam ve alt yapılarını açıklar |
ÖÇ06 | Farklı enerji kaynaklarının çevresel etkilerini karşılaştırır |
ÖÇ07 | Çevre koruma önlemlerini listeler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Temel matematik, fizik ve mühendislik bilgilerini imalat alanında uygulayabilme | |
PÖÇ02 | Belirsiz | CNC torna ve freze tezgahlarında program yazma, düzenleme ve çalıştırma becerisi | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Teknik resimleri okuyabilme, ölçülendirme ve toleransları uygulayabilme | |
PÖÇ04 | Belirsiz | CAD/CAM yazılımlarını etkin biçimde kullanabilme | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Kesici takım ve işleme parametrelerini seçebilme ve uygulayabilme | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Üretim sürecinde iş güvenliği kurallarını uygulayabilme | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Üretimde kalite kontrol tekniklerini kullanabilme | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Üretim sürecinde hata analizi ve problem çözme becerisi | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Mesleki etik kuralları ve çevre bilincini uygulayabilme | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Sözlü ve yazılı iletişim becerisi, takım çalışmasına uyum sağlama | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Mesleki yabancı dil (özellikle teknik İngilizce) bilgisine sahip olma | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme bilincine sahip olma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar: Çevre Çevre bilimi | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar: Çevre kirliliği | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar: Ekoloji Doğa Çevre koruma | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çevrenin Tarihi Gelişimi ve Çevreye İlişkin Tanımlar: Atık Geri kazanım Çevre hakkı | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Benzetim |
5 | Çevre Yönetmelikleri 2872 ve 5491 sayılı Çevre Kanunu | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim |
6 | Doğal Kaynaklar Doğal Kaynakların Kirlenmesi Hava kirliliği | Ön koşul bulunmamaktadır. | |
7 | Doğal Kaynaklar Su kirliliği | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Doğal Kaynaklar Toprak kirliliği Gürültü | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
10 | Atık Yönetimi Atık yönetmeliği | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Atık Yönetimi Atık kontrolü Atık azaltma | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Koruma Önlemleri Uluslararası sağlık ve güvenlik ikazları | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
13 | Koruma Önlemleri İşçi sağlığı ve iş güvenliği yönetmeliği | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Protection Measures, Environmental Protection Measures | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | Koruma Önlemleri Kişisel koruma önlemleri | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön koşul bulunmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön koşul bulunmamaktadır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 2 | 12 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |