Genel Bilgi
Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
YAPAY ZEKA VE MAKİNE ÖĞRENMESİ PR. (İNGİLİZCE) | |
Kod | YZZ109 |
Ad | Academic Oral Presentation |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA CANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA CANLI
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Resmi akademik durumlarda etkin bir sunum hazırlama ve sunma; akademik ve mesleki bağlamlara uygun makul derecede akıcılık ve anlaşılabilirlikle konuşma dili ile kendini ifade etme, İngilizce konuşmaya güven inşa etme, bilgiyi analiz etmek, sentezlemek ve değerlendirmek için eleştirel düşünme becerileri kullanmak. Akademik bağlamlarda fikirlerini desteklemek için kaynakları araştırmak ve etkin bir şekilde kullanmak.
Dersin İçeriği
Öğrenciler, çeşitli konularda ileri düzeyde okuma metinleri izleyerek sınıf tartışmaları yapmaktadır. Derste öğrenciler etkili sunum tekniklerini incelemekte, kapsamlı okumalar yapmakta ve olgun içerikli ve topikal kelime dağarcığına sahip farklı işlevlerin sunumlarını yapmak için araştırma yapmaktadırlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Akademik Sözlü sunum konusunda derlenen metinler, makaleler
Notlar
Çevrimiçi kaynaklar, sözlü sunum videoları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir sunuyu giriş, gövde ve sonuç bölümlerine göre düzenler. |
ÖÇ02 | Sunumlarda ve sınıf tartışmalarında / tartışmalardaki içeriği arttırmak için etkili destek tekniklerinden faydalanır. |
ÖÇ03 | Sunumun bölümlerini bağlamak için uygun geçişleri ve tabelaları kullanır. |
ÖÇ04 | Fikirleri etkili bir şekilde bir sunumda sunmak için uygun sesli ve fiziksel sunumu kullanır. |
ÖÇ05 | Sunumlar için etkili görsel-işitsel yardımcıları hazırlar |
ÖÇ06 | Sunum sırasında görsel-işitsel yardımları etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ07 | Sunumlarda topikal kelimelerin etkili bir şekilde kullanılmasını sağlar. |
ÖÇ08 | Sözlü ve yazılı söylem arasındaki farkların farkındalıklarını gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Bilimleri temel kavramları, algoritmalar ve veri yapıları hakkında geniş bir bilgi yelpazesi kazandırır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirme, programlama dilleri ve veritabanı yönetimi gibi temel bilgisayar konularını öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veri bilimi, yapay zeka ve makine öğrenimi gibi ileri düzey bilgisayar alanlarını anlar. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Bilgisayar ağları, siber güvenlik ve veritabanı tasarımı gibi konularda bilgi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritmaları tasarlama, uygulama ve analiz etme becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı programlama dillerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği kazanır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri analizi, veritabanı yönetimi ve büyük veri işleme becerilerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılım geliştirme projelerinde çalışarak pratik deneyim kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip içinde işbirliği yapma ve iletişim becerilerini güçlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Teknolojik yeniliklere açık bir zihniyet kazandırır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürekli öğrenme ve kendini geliştirme yetkinliğini teşvik eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Karmaşık sorunları çözme yeteneği geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin kapsamı ve beklentilerin konuşulması | Isınma egzersizleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Sunum tekniklerinin tartışılması | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Etkili bir sunum yapmak hakkında ipucu ve çerçeve | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Etkili bir sunum için tartışma | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Katılımcılara kısa bir akademik sunum yapma ve grubun geri kalanından ve eğitmeninden yapıcı geribildirim alma fırsatı verilir. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Katılımcılar, bir önceki oturumda sağlanan geri bildirimleri uygulamaya koyarak sunumlarını tekrar yaparlar. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Katılımcılar yapay zeka alanından seçilmiş bir makale okur ve onunla ilgili konuşur, soru cevaplar, ve kelime bilgisi egzersizleri yapar. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Katılımcılar bireysel olarak, bir önceki oturumda sağlanan geri bildirimleri uygulamaya koyarak sunumlarını tekrar yaparlar. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mantıksal bir yapı ve tutarlı tasarım içeren görsel bilimsel sunumlar tartışılır, değerlendirilir. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Mantıksal bir yapı ve tutarlı tasarım içeren görsel bilimsel sunumlar geliştirilir | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sunumlar çeşitli izleyicilerle birlikte grup halinde ve bireysel oturumlarda revize edilir. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
13 | Sunumlar çeşitli izleyicilerle birlikte grup halinde ve bireysel oturumlarda sunulur | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
14 | Sunumlar çeşitli izleyicilerle birlikte grup halinde ve bireysel oturumlar için değerlendirilir. | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Sözlü Sunumlar | Dönem içi yapılanların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |