Genel Bilgi
Birim | KARAİSALI MESLEK YÜKSEKOKULU |
CNC PROGRAMLAMA VE OPERATÖRLÜĞÜ PR. | |
Kod | CPZ108 |
Ad | Kesici Takım Teknolojisi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ARDA YENİÇUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere kesici takımların türlerini, malzemelerini, geometrilerini, üretim süreçlerine uygun kullanım tekniklerini ve takım ömrünü uzatma yöntemlerini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, kesici takımların türlerini, malzemelerini, geometrik özelliklerini, performans parametrelerini ve endüstride kullanım yöntemlerini öğretmeyi amaçlar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kesici Takım Teknolojisi ve Uygulamaları”, Birsen Yayınevi, 2019.
Notlar
Principles of Cutting”, John Wiley & Sons, 2018.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kesici takımların bakımı, ömrünün uzatılması ve güvenli kullanımını uygular. |
ÖÇ02 | Kesici takım seçimi ve kullanımında performans kriterlerini değerlendirir. |
ÖÇ03 | Kesici takımların geometrik yapısını ve talaş kaldırma prensiplerini uygular. |
ÖÇ04 | Kesici takımların malzemelerini ve özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ05 | Kesici takımların türlerini ve kullanım alanlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Temel matematik, fizik ve mühendislik bilgilerini imalat alanında uygulayabilme | |
PÖÇ02 | Belirsiz | CNC torna ve freze tezgahlarında program yazma, düzenleme ve çalıştırma becerisi | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Teknik resimleri okuyabilme, ölçülendirme ve toleransları uygulayabilme | |
PÖÇ04 | Belirsiz | CAD/CAM yazılımlarını etkin biçimde kullanabilme | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Kesici takım ve işleme parametrelerini seçebilme ve uygulayabilme | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Üretim sürecinde iş güvenliği kurallarını uygulayabilme | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Üretimde kalite kontrol tekniklerini kullanabilme | 1 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Üretim sürecinde hata analizi ve problem çözme becerisi | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Mesleki etik kuralları ve çevre bilincini uygulayabilme | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Sözlü ve yazılı iletişim becerisi, takım çalışmasına uyum sağlama | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Mesleki yabancı dil (özellikle teknik İngilizce) bilgisine sahip olma | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme bilincine sahip olma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kesici takım teknolojisinin önemi, dersin amacı, kapsamı | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tornalama ve frezeleme takımları | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
3 | Delme, reaming ve vidalama takımları | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | HSS, karbon çelikleri | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
5 | Sert alaşımlar, seramikler, PCD ve CBN | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Kesici kenar açısı, rake ve clearance açıları | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Talaş kırıcılar, profil ve form geometrisi | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | İş parçası malzemesi, kesme hızı, ilerleme hızı | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Aşınma, ömür, verimlilik | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Aşınma tipleri, kırılmalar, talaş hataları | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Yağlama, temizlik, kesme parametre optimizasyonu | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
13 | TiN, TiAlN, DLC kaplamalar | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Güvenli kullanım, KKD, acil durum prosedürleri | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Takım değiştiriciler, CAM yazılım ile entegrasyon | Ön koşul bulunmamaktadır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,24 | ||
AKTS | 3 AKTS |