Genel Bilgi
Birim | REKTÖRLÜK |
Alan Dışı Dersler Koordinatörlüğü | |
Kod | SD0734 |
Ad | Erasmus Öğrencileri için Türkçe Öğretimi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLDEN TÜM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLDEN TÜM
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Erasmus öğrencilerinin basit düzeyde iletişim kurmalarını sağlamak üzere Türkçe dersleri verme
Dersin İçeriği
Çukurova Üniversitesine gelen Erasmus öğrencilerinin temel düzeyde iletişim kurmalarını sağlamak üzere Türkçe dersleri verme
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Kendi ders materyallerim ve ilgili kitaplar
Notlar
Yabancılar için Türkçe A1-A2, Yeni Hitit 1, Yabancılara Türkçe A1
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendini tanıtma, sayılar, ülke ve şehirler |
ÖÇ02 | Nerede, kaç tane, yönler, ülkeler, şehirler, edatlar |
ÖÇ03 | Eşyalar, tekil çoğul, varlık, yokluk, sahiplik, sıfatlar, isimler |
ÖÇ04 | yiyecek, içecek, alışveriş, yönergeler, saatler, program |
ÖÇ05 | aile, aile üyeleri, sahiplik, eşyalar, hava durumu, kısa metinler |
ÖÇ06 | eylemler, şimdiki zaman, sağlık problemleri, yönelme durumu, sıra sayıları, tatil planları |
ÖÇ07 | hobiler, günlük yaşam, belirtme durumu, uzun metinler, sevilen sevilmeyenler |
ÖÇ08 | yetenekler, kipler, yapılabilen eylemler, uzaklaşma durumu, vasıta durumu, |
ÖÇ09 | geçmiş zaman olayları, Eylem cümleleri ve isim cümleleri arasındaki fark, bulunma durumları |
ÖÇ10 | gelecek zaman, gelecek zaman ifadeleri, uzun metinler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, sayılar, kendini tanıtma, ülkeler ve şehirler | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Nerede, kaç tane, yönler, ülkeler, şehirler, edatlar | kitap | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Eşyalar, tekil çoğul, varlık, yokluk, sahiplik, sıfatlar, isimler | kitap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | yiyecek, içecek, alışveriş, yönergeler, saatler, program | kitap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | aile, aile üyeleri, sahiplik, eşyalar, hava durumu, kısa metinler | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | eylemler, şimdiki zaman, sağlık problemleri, yönelme durumu, sıra sayıları, tatil planları | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | hobiler, günlük yaşam, belirtme durumu, uzun metinler, sevilen sevilmeyenler | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | sınav kağıdı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | geçmiş zaman olayları, Eylem cümleleri ve isim cümleleri arasındaki fark, bulunma durumları | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | gelecek zaman, gelecek zaman ifadeleri, uzun metinler | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | genel tekrar, zamanlar | kitap, materyal | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | genel tekrar, uzun metinleri çalışma | materyal | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | genel tekrar, edatlar, mini sınavlar | materyal | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | farklı zamanların kullanımı | materyal | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | genel tekrar | materyal | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav kağıdı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 15 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |