Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
DEONTOLOJİ (DR) | |
Kod | DTT690 |
Ad | Tarih Metodolojisi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FUNDA GÜLAY KADIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FUNDA GÜLAY KADIOĞLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tıp tarihini ve tıp tarihi çalışmalarının hangi metodoloji ile yapılacağını tanıtmak.
Dersin İçeriği
Bu dersin kapsamında tarih, tıp tarihi, metodoloji, tarih metodolojisi ve bir tıp tarihi çalışmasının metodolojisi yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tarih İçin Metodoloji ATATÜRK KÜLTÜR, DİL VE TARİH YÜKSEK KURUMU TÜRK TARİH KURUMU YAYINLARI II. Dizi - Sayı: 10 Tarih Nedir? Edward Hallet Carr
Notlar
İlter Uzel Tıp ve Diş Hekimliği Müzesi Adana
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıp tarihinin süreçlerini tarif eder. |
ÖÇ02 | Tıp tarihi metodolojisine ilişkin temel kavramları örnekle açıklar. |
ÖÇ03 | Bir tıp tarihi çalışmasının aşamalarını sıralar. |
ÖÇ04 | Tıp tarihinin geçmişine ait belgeleri metodolojik olarak analiz eder. |
ÖÇ05 | Tarihsel bilgi oluşturmanın önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel ahlakı ve ahlak felsefesini ana hatlarıyla tanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi deontoloji, tıp etiği, biyoetik alanlarının içeriğini ayrıntılı olarak bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik akışı ve tıbbi araştırma süreçlerini ayırt eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanlığın geçmişini tarihöncesi ve tarih çağları düzeyinde ana hatlarıyla bilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlığın-tıbbın-hekimliğin birlikte evrimleşmesini derinlemesine değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geçmişin tıbbına dair materyali ve belgeleri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tıp tarihi ve tıp etiği alanlarında akademik çalışma yürütür. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma ve öğrenim izlencesinin tanıtılması | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Terim bilgisi, tarih, tıp tarihi, metodoloji, tarih metodolojisi | Kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Tarih felsefesi | Kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Tarihin kaynakları | Kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Tasnif, tahlil, tenkit | Kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Tarihte araştırma | Kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Carr ve Collingwood'un tarih anlayışı | Kaynaklardan araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Kaynaklardan araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Proje-1 | Belge inceleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje-2 | Belge inceleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje-3 | Belge inceleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje-4 | Belge inceleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje-5 | Belge inceleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje-6 | Belge inceleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Sınav öncesi değerlendirme | Gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklardan araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklardan araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |