BDNZ203 Motor Gelişim

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ203
Ad Motor Gelişim
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ


Dersin Amacı

motor gelişimde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemleri, gelişimin modelleri, motor gelişim ve ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, çocuklarda fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenek, benlik kavramı konusunda bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği

motor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, motor gelişimi etkileyen faktörler, kurumsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim,motor gelişim dönemleri, motor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı ilişkisi, çocuklarda motor davranışların değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çocuklarda Motor Gelişim. Yrd.Doç.Dr. Dilara Sevimay ÖZER.Prof.Dr.Kamil ÖZER.

Notlar

Gelişim ve Öğrenme .Prf.Dr.Seyhan HASIRCI,Öğr.Gör.Dilek Sevimli,Öğr.Gör.Engin Altan DURUSOY.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Motor gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları açıklayabilir.
ÖÇ02 Motor beceri, motor performans, motor öğrenme, motor davranış kavramlarını açıklayabilir.
ÖÇ03 Gelişim, öğrenme kavramlarını açıklayabilir.
ÖÇ04 Büyüme ve gelişmeyi yönlendiren fizyolojik kuralları açıklayabilir.
ÖÇ05 Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler ile ilgili kavramları açıklayabilir.
ÖÇ06 Algısal motor gelişimin unsurları açıklayabilir.
ÖÇ07 Benlik kavramını açıklayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 motor gelişimle ilgili temel kavramlar. Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gelişim ilkeleri Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Gelişimi etkileyen faktörler Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Gelişim modelleri - dönemleri. Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Doğum sonrası fiziksel büyüme ve gelişim Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Büyüme ve gelişmeyi yönlendiren fizyolojik kurallar Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 motor gelişimle ilgili kavramlar Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Motor gelişim alanları Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 motor gelişim ilkeleri Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 motor gelişim devreleri ve dönemleri Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Algısal motor gelişimin unsurları Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Benlik kavramı Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 genel tekrar Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS