BDNS201 Beden Eğitimi ve Spor Tarihi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS201
Ad Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU


Dersin Amacı

Eğitime özgü temel kavramlar ve bu kavramların beden eğitimi öğretimiyle ilişkisi, Eğitimi ve Beden Eğitimi öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği

Bir Öğretmen Olarak kendini geliştirme Ders Sunumu.Beden Eğ. Öğretmeninini hak ve sorumlulukları, .Daha iyi bir öğretmen ve antrenör olma. Öğrenmenin Organizasyonu.Öğretim Planları. Spor kültürü ve olimpik eğitim.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Spor Liseleri Beden Eğitimi ve Spor Tarihi 9. ve 12. sınıf, MEB. Türk Spor Tarihi H. İşler.

Notlar

Spor Liseleri Beden Eğitimi ve Spor Tarihi 9. ve 12. sınıf, MEB. Türk Spor Tarihi H. İşler. Spor Liseleri Beden Eğitimi ve Spor Tarihi 9. ve 12. sınıf, MEB.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 lk çağlarda sporu; orta çağlarda halk tabakasının ve köylülerin vücut alıştırmalarını açıklayabilecek ve analiz edebilecektir.
ÖÇ02 Olimpiyat felsefesini, geçmişten günümüze olimpiyatları analiz edebilecektir ve yorumlayabilecektir.
ÖÇ03 ilk çağlardaki sporu anlayabilecektir, İlk çağlarda beden kültürü ve spor hareketlerini öğrenir, analiz eder, yorumlar ve açıklayabilir.
ÖÇ04 Dünya sporunun tarihsel gelişimi: ilk çağlarda spor; sümerler, asur-babiller, etiler, konularını açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir.
ÖÇ05 İslam da spor kültürünü ,Türkler de Avcılık sporunu öğrenir, analiz edebilecektir ve yorumlayabilecektir.
ÖÇ06 Asya da spor ( Çinliler de, Hintliler de, İran da ) kültürünü öğrenir. Eti, Hitit ve Urartu uygarlıklarında spor kültürünü öğrenir, açıklar, yorumlar.
ÖÇ07 Yunanlılar da spor kültürünü öğrenir. Antik Olimpiyatları öğrenir, analiz eder, yorumlar, anlatabilir.
ÖÇ08 Modern olimpiyatları öğrenir, olimpiyatlarda ilkler ve enler konularını öğrenir, analiz eder, yorumlar.
ÖÇ09 Olimpiyatlarda Türkler konusunu öğrenir, Türklerde Spor Kültürünü ( Binicilik) Öğrenir, Türklerde Spor Kültürünü ( Ok atma) Öğrenir, yorumlar, analiz eder, anlatır.
ÖÇ10 Türklerde Spor Kültürünü ( Güreş) Öğrenir. Türkler de Avcılık sporunu öğrenir, anlatır, yorumlar, analiz eder.
ÖÇ11 Türklerde yapılan diğer sporlar ( Çevgan, Beyge, cop oyunu, yağlı direk, kabak, vb.) öğrenir, analiz eder, yorumlar, anlatır.
ÖÇ12 Beden eğitimi ve spordaki disiplinler arasında ilişki kurabilme, spor bilimlerindeki gelişmeleri takip edebilme, anlar, yorumlar, analiz eder.
ÖÇ13 Beden eğitimi ve sporun temel kavramlarını kavrayabilir, Spor bilimleri ile ilgili istihdam alanlarını açıklayabilir, analiz edebilir, yorumlar.
ÖÇ14 Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini açıklar, güncel beden eğitimi ve spor yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler açıklar.
ÖÇ15 İlgili kavram/kuramların, gerçek hayattaki muhtemel uygulamalarını tartışır ve sunar. İlgili kavramları/kuramları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dünya sporunun tarihsel gelişimi: ilk çağlarda spor; sümerler, asur-babiller, etiler, Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 mısırlılar, yahudiler, iranlılar, çinliler ve hintlilerde spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 yunanlılar, romalılar. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 orta çağda spor; şövalyelik kurumu, orta çağlarda halk tabakasının vücut alıştırmaları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 orta çağlarda köylü tabakasının vücut alıştırmaları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 yeni ve yakın çağlarda spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu,soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 almanyada halk cimnastiğinin kuruluşu, isveç cimnastiği Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 ingilterede sporun gelişmesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 eski türklerde spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 cumhuriyet sonrası spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 cumhuriyet öncesi ve sonrası spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS