BDMS401 Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDMS401
Ad Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MURAT SANRI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite ile ile ilgili eğitim

Dersin İçeriği

Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Notlar

İnternet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 disleksi nedir genel tanımı
ÖÇ02 okul öncesi belirtiler nelerdir, 1- ve 8 sınıfa kadar belirtileri
ÖÇ03 okuma ile ilgili belirtiler ve yapılabilecekler
ÖÇ04 Diskalkul matematiik oğrenme bozukluğu ve yapılabilecekler.
ÖÇ05 yazma bozukluğu ve yapıabilecekler
ÖÇ06 yazma güçlüğünde görülecek yazma hataları ve çalışmalar
ÖÇ07 dispraksi duyusal entegrasyon bozukluğu. ve çalışmalar
ÖÇ08 VİZE
ÖÇ09 disfazi konuşma ile ilgili problemler ve yapılabilecekler
ÖÇ10 Vize sınavının öğrencilerle değerlendirilmesi
ÖÇ11 disfazi -afazi konuşma dili ilae ilgili güçlükler ve eğitimi
ÖÇ12 işitsel işleme bozukluğu ve yapılabilecekler
ÖÇ13 görsel işleme bozukluğu ve yapılabilecekler
ÖÇ14 aileye yapılacak rehberlik çalışmaları
ÖÇ15 çocuğa evde okulda nasıl yardımcı oluruz


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 disleksi nedir genel tanımı ve çeşitleri ile ilgili bilgi çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 okul öncesi belirtiler nelerdir, 1- ve 8 sınıfa kadar belirtileri çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
3 okuma ile ilgili belirtiler ve yapılabilecekler çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Diskalkul matematiik oğrenme bozukluğu ve yapılabilecekler. çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
5 writing disorder and what can be done çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Writing errors and studies in writing difficulty çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 dispraksi duyusal entegrasyon bozukluğu. ve çalışmalar çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 disfazi konuşma ile ilgili problemler ve yapılabilecekler çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması
10 Vize sınavının öğrencilerle değerlendirilmesi çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 disfazi -afazi konuşma dili ilae ilgili güçlükler ve eğitimi çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 işitsel işleme bozukluğu ve yapılabilecekler çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
13 görsel işleme bozukluğu ve yapılabilecekler çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 aileye yapılacak rehberlik çalışmaları çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 çocuğa evde okulda nasıl yardımcı oluruz çeşitli yazılı ve görsel kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:07