BDNS202 Serbest Zaman Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS202
Ad Serbest Zaman Eğitimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Rekreasyon kavramınıve kapsamını incelemek, spor ile ilişkili rekreasyon etkinliklerinin toplum yaşamı içerisinde öneminive yerini tartışmak. Türkiye'de ve dünyada rekreasyon yönetiminin gelişimini değerlendirmekve rekreasyon yönetimi ile ilgili örnek olaylarıanaliz etmekt

Dersin İçeriği

Zaman, Serbest zaman ve rekreasyon, Rekreasyonun bireyselve toplumsal boyutu, Rekreasyon ve spor.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon: boş zamanları değerlendirme. Ankara. Erdal Kitabevi.

Notlar

Ramazanoğlu, F., Altungül, O., ve Arzu, Ö.(2004). Sportif Açıdan Rekreasyon Etkinliklerinin Değerlendirmesi. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(1), 199-202. Emel, C. (2015). Boş zaman, rekreasyon ve etkinlik turizmi ilişkisi. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 1-17. Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyon ve rekreasyon terapisinin yaşam kalitesindeki rolü. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 248-252.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Serbest zaman ile ilgili temel kavramlar ıaçıklar
ÖÇ02 Serbest zaman yönetimini tartışır
ÖÇ03 Serbest zaman yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz eder
ÖÇ04 Serbest zaman organizasyonunda planlama ve programlamayı bilir
ÖÇ05 Serbest zaman etkinlikleri düzenler.
ÖÇ06 Rekreasyon liderliği yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Zaman, boşzaman ve rekreasyon Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Serbest zamanın bireysel ve toplumsal boyutu Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
4 Serbest zamanın sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Amaçlarına göre serbest zamanın sınıflandırılması Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Serbest zamana duyulan ihtiyacın nedenleri Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Rekreasyon eğitimi ile genel eğitimin karşılaştırılması Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınav hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Serbest zaman alanları Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Serbest zaman veTurizm Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Serbest zaman ve çevre Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Rekreasyon etkinliklerinde liderlik Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması
13 Rekreasyon etkinliği düzenleme Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
14 Çocuklar için rekreasyon etkinliği düzenleme Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 Yaşlılar için rekreasyon etkinliği düzenleme Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 10:53