BDMS302 Eğitimde Program Geliştirme

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDMS302
Ad Eğitimde Program Geliştirme
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL


Dersin Amacı

Beden Eğitimi öğretimine uygun planlama yapabilme becerisi kazanacak. Beden Eğitimi öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme becerisi kazanacak

Dersin İçeriği

Beden Eğitimi ve spor öğretim programları, öğretim programının yaklaşımı,Beden eğitimi ve spor öğretim programının geliştirmeyi amaçladığı beceriler,Beden eğitimi ve spor öğretim programının öğrenme ve alt öğrenme alanları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Özcan Demirel. Eğitimde Proğram Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. pegem

Notlar

Özcan Demirel. Eğitimde Proğram Geliştirme Kuramdan Uygulamaya. pegem


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim programlarının temel özelliklerini kavrayabilme.
ÖÇ02 Program geliştirmeye yol açan etmenleri açıklayabilme.
ÖÇ03 Program geliştirme modellerini açıklayabilme.
ÖÇ04 Program geliştirme sürecini açıklayabilme.
ÖÇ05 Amaçların geliştirilmesi sürecini açıklayabilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitim Programlarının Temel Özellikleri konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Eğitimde Program Geliştirmeye Yol Açan Etmenler konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Eğitimde Program Geliştirme konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Eğitimde Program Geliştirme Modelleri konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Program Geliştirme Sürecinin Planlanması konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Program Geliştirmede Amaçlar konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İçerik Tasarımı 1 konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İçerik Tasarımı 2 konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Eğitim Durumlarının Düzenlemesi konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Eğitim Durumlarının Düzenlemesi ve Değerlendirilmesi konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Program Değerlendirme Modelleri 1 konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Program Değerlendirme Modelleri 2 konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Genel Değerlendirme değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme ve Konu Tekrarı değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS