Genel Bilgi
Kod | BDNZ308 |
Ad | Doğa Sporları (Trekking) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanabilme becerisi kazanmak.
Dersin İçeriği
Beden Eğitimi öğretimine uygun planlama yapabilme. Beden Eğitimi öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme. Ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanabilme becerisi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Doğa sporları ders notları. Cem Yoksuler YILMAZ
Notlar
Doğa sporları ders notları. Cem Yoksuler YILMAZ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğanın temel özelliklerini irdeleyebilecek. |
ÖÇ02 | Doğada uyulması gereken ekolojik ve töresel ilkeleri irdeler. |
ÖÇ03 | Doğa yürüyüşünde gerekli olan malzemeleri listeleyebilecek. |
ÖÇ04 | Doğa yürüyüşlerinin türlerini ve uygulama biçimlerini işleyebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Trekking Tanımı | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Trekking öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler. A | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Trekking öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler. B | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Trekking için gerekli malzemeler; Giysilerin özellikleri; Ayakkabı özellikleri. C | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kıyafetler | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Çadır ve diğer malzemeler | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bölgedeki treking alanları | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | trekingde güvenlik önlemleri | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | kampüs çerisi treking uygulamaları A | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | kampüs çerisi treking uygulamaları B | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | kampüs çerisi treking C uygulamaları | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | kampüs çerisi treking uygulamaları D | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | kampüs çerisi treking uygulamaları E | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | kampüs çerisi treking uygulamaları F | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |