BDNZ308 Doğa Sporları (Trekking)

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ308
Ad Doğa Sporları (Trekking)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanabilme becerisi kazanmak.

Dersin İçeriği

Beden Eğitimi öğretimine uygun planlama yapabilme. Beden Eğitimi öğretimine uygun öğrenme ortamları düzenleyebilme. Ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanabilme becerisi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Doğa sporları ders notları. Cem Yoksuler YILMAZ

Notlar

Doğa sporları ders notları. Cem Yoksuler YILMAZ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğanın temel özelliklerini irdeleyebilecek.
ÖÇ02 Doğada uyulması gereken ekolojik ve töresel ilkeleri irdeler.
ÖÇ03 Doğa yürüyüşünde gerekli olan malzemeleri listeleyebilecek.
ÖÇ04 Doğa yürüyüşlerinin türlerini ve uygulama biçimlerini işleyebilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Trekking Tanımı Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Trekking öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler. A konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Trekking öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler. B konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Trekking için gerekli malzemeler; Giysilerin özellikleri; Ayakkabı özellikleri. C konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kıyafetler konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Çadır ve diğer malzemeler konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bölgedeki treking alanları konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 trekingde güvenlik önlemleri konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 kampüs çerisi treking uygulamaları A konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 kampüs çerisi treking uygulamaları B konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 kampüs çerisi treking C uygulamaları konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 kampüs çerisi treking uygulamaları D konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 kampüs çerisi treking uygulamaları E değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 kampüs çerisi treking uygulamaları F değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 03:29