Genel Bilgi
Kod | BDNZ314 |
Ad | Raket Sporları(Tenis) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SÜLEYMAN KAZİM VARDAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders tenis için gerekli olan temel teknik becerileri edinmeyi, eğitim öğretim metotlarını kullanımını ile oyun kurallarını ve sahayı tanıyarak karşılıklı maç yapabilme düzeyine erişmeyi hedefleyerek mesleki yaşamına katkı sunmayı amaçlar
Dersin İçeriği
Bu ders tenis tarihi, saha özellikleri ve oyun kuralları ile top duygusu,forhend, backhand, servis ve vole teknikleri ile öğretim metotlarını kapsamaktadır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
Tenis adım adım başarı, Ekin yayıncılık, Jim Brown & camille Soulier
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Forehand, backhand,vole ve servis tekniğini uygulayabilir |
ÖÇ02 | Saha ölçülerini bilir ve sahanın bölgelerini tanır |
ÖÇ03 | Basit düzeyde maç yapabilir ve yönetebilir |
ÖÇ04 | Öğretimde temel eğitim metotlarıyla hareket edebilir |
ÖÇ05 | Tenisi sportif mesleki yaşamına adapte edebilir |
ÖÇ06 | Çok yönlü beceri kazanır |
ÖÇ07 | Mesleki hayatında empati kurabilir |
ÖÇ08 | Turnuva takip edebilir ve oynayabilir |
ÖÇ09 | Eksiklerinin ve becerilerinin farkına varır |
ÖÇ10 | Arkadaşlarıyla ortak çalışabilir |
ÖÇ11 | Sportif temel deneyimleri kazanır |
ÖÇ12 | Antrenörlük iletişim becerisi kazanır |
ÖÇ13 | Antrenörlük davranışı ve disiplini edinir |
ÖÇ14 | Sportif sosyal çevre kazanır |
ÖÇ15 | Mesleki öz güven kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tenis tarihçe, saha ve kullanılan malzemeler | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Raket ve topla beceri alıştırmaları | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Raket tutuşu. Forhand tekniğine giriş | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Forhand | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
5 | Backhand tekniğine giriş | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Backhand Tekniğini geliştirme | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Servis tekniğine giriş | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
9 | Servisi iyileştirme | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Servis karşılama | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Vole giriş | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Vole tekniği | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Tekler ve çiftler oyun kuralları | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Ders içi tekler turnuvası | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Ders içi çiftler turnuvası | Litaretür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |