BDNS402 Beden Eğitimi Öğretim Modelleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS402
Ad Beden Eğitimi Öğretim Modelleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL VURAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

beden eğitimi ve sporun sağlık ve serbest zamanların değerlendirilmesine katkısını bilme ve uygulama, ilk yardım bilgisi kazanma, doğayı sevme ve açık alandan yararlanma, iş birliği ve liderlik yapma, görev ve sorumluluk alma, kendine güven duyma, çabuk karar verme, dostça oynama, kazanmakaybetmeyi kabullenme, hileye karşı durma, demokratik davranma

Dersin İçeriği

Atatürk ün ve düşünürlerin beden eğitimi ve spor konusundaki söyledikleri sözlerin açıklanması organ sistemlerini geliştirme iyi duruş alışkanlığı edinme sporla ilgili temel bilgi ve alışkanlık kazanma

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

A Dilşat Mirzeoğlu (2017) Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi

Notlar

A Dilşat Mirzeoğlu (2017) Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır
ÖÇ02 Beden eğitimi ve spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve bilgilerini aktarabilme becerisi kazanır. Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
ÖÇ04 Beden eğitimi dersi öğretimi yaparken kullanacağı metotları öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sunuş Yolu Yaklaşımıyla Beden Eğitimi ve Spor konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Buluş Yolu Yaklaşımıyla Beden Eğitimi konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Teknikleri konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Komut konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Alıştırma konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Eşli (iş birliğine dayalı) konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kendini Kontrol konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Katılım konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yönlendirilmiş Buluş konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Problem Çözme konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Bireysel Programlama konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sonuç konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Ölçme ve Değerlendirme konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 12:54