Genel Bilgi
Kod | EBL406 |
Ad | Ebelikte Öğretim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin eğitim ve ebelik bilimindeki bilgi kaynaklarını kullanarak, sağlıklı ya da hasta bireylerin gereksinimleri doğrultusunda sağlığı geliştirme ve hastalıklardan korunmaya yönelik eğitim programlarını planlama, yürütme ve değerlendirmede gerekli olan bilgi, beceri ve tutumları geliştirmesini ve bu becerileri yaşam boyu sürdürmesini amaçlar
Dersin İçeriği
Temel eğitim kavramları, öğrenme teorileri, Öğretim ve Öğrenme Süreci, araç gereç geliştirilmesi, öğretim planı hazırlama ve sunma
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Rıza E T (1995).Eğitimde Yöntemler Teknolojisi. İzmir: Göksu Ofset Rıza E T (2000). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme. 5. Baskı. İzmir: Anadolu Matbaacılık. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Halis İ (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya: Mikro Basım-Yayım Dağıtım. Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım A.Ş Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevi, 2011. Sözen C. Hemşirelikte Öğretim. Palme Yayıncılık, 2007.
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerine uygun eğitim programı geliştirir |
ÖÇ03 | Hizmet içi eğitim programını uygular. |
ÖÇ04 | Hasta eğitim programını uygular. |
ÖÇ05 | kişisel ve mesleki gelişimi için sürekli eğitimin gerekliliğini bilir |
ÖÇ06 | Eğitim için gerekli araç ve gereçleri vs. hazırlar |
ÖÇ07 | Öğrenim hedeflerine uygun öğrenme yöntem ve tekniklerini belirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki yasa ve yönetmelikler çerçevesinde ebenin rol ve sorumluluklarını açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası sağlık göstergelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anne sağlığının önemini kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kadın ve erkek üreme organları anatomisi ve fizyolojisini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İntrauterin dönemden başlayarak, anne, yenidoğan ve ailesinin fiziksel, psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirmesine yönelik bakım gereksinimlerini karşılar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Prekonsepsional dönem, gebelik ve doğum öncesi süreçte gebeye/çifte genetik danışmanlık yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doğum sonu dönemde normal loğusa, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Temel sağlık göstergelerini iyileştirmeyi hedefleyip, anne-bebek sağlığını korumaya ve yükseltmeye yönelik hizmet verir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kadında görülen jinekolojik sorunlara yönelik, gerekli bakım ve girişimlerini planlar, uygular ve bu konuda sağlık eğitimi yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tüm yaşam evrelerinde kadının bakım gereksinimlerini karşılar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki rol ve sorumluluklarının bilincinde ebelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonu için yönetim aktivitelerini kullanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık uygulamalarını kendi yaşamına aktarır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlıklı/hasta birey ve ekip üyeleri ile etkin iletişim becerilerini kullanarak iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İletişim sağlayabilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel sağlık hizmetleri doğrultusunda gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde kadın, gebe, anne ve yenidoğanı etik değerlerle, ailesi ve yaşadığı toplum içinde bütüncül ve insancıl bir anlayışla ele alır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amaç ve hedeflerin açıklanması Temel Eğitim Kavramları (Eğitim, Öğretim, Öğrenme, Öğretme) | Okuma, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Öğrenme Teorileri | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
3 | Öğretim Planları | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Sınıf İçinde Öğrenme-Öğretme Ortamlarının Düzenlenmesi (Öğretmenin Özellikleri, Öğrenci Özellikleri, Eğiticinin Rolü, | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri |
5 | Öğretim Yaklaşımları, (Öğretme Stratejileri),Öğretim Yöntemleri, Teknikleri | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama |
6 | Yetişkin Eğitimi | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama |
7 | Etkili Sunum Hazırlama ve Sunma, Öğretimde Teknolojik Araç Gereç Kullanılması ve Geliştirilmesi | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Okuma, Araştırma,Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Spontan Eğitim Olanakları / Hazırlıksız Eğitim | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri, Beyin Fırtınası |
10 | Klinik Öğretim | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
11 | Eğitimde Program Geliştirme | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Gösteri |
12 | Eğitimde Hedef Belirleme | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri |
13 | Öğretimin ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Hizmet içi eğitim sunumu Sağlık Eğitimi | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gösteri, Problem Çözme |
15 | Öğrenci Projelerinim sunumu | Okuma, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Araştırma,Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Araştırma,Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |