EBL406 Ebelikte Öğretim

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBL406
Ad Ebelikte Öğretim
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ÖZTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin eğitim ve ebelik bilimindeki bilgi kaynaklarını kullanarak, sağlıklı ya da hasta bireylerin gereksinimleri doğrultusunda sağlığı geliştirme ve hastalıklardan korunmaya yönelik eğitim programlarını planlama, yürütme ve değerlendirmede gerekli olan bilgi, beceri ve tutumları geliştirmesini ve bu becerileri yaşam boyu sürdürmesini amaçlar

Dersin İçeriği

Temel eğitim kavramları, öğrenme teorileri, Öğretim ve Öğrenme Süreci, araç gereç geliştirilmesi, öğretim planı hazırlama ve sunma

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Rıza E T (1995).Eğitimde Yöntemler Teknolojisi. İzmir: Göksu Ofset Rıza E T (2000). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme. 5. Baskı. İzmir: Anadolu Matbaacılık. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Halis İ (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya: Mikro Basım-Yayım Dağıtım. Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım A.Ş Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevi, 2011. Sözen C. Hemşirelikte Öğretim. Palme Yayıncılık, 2007.

Notlar

Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitim ile ilgili temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerine uygun eğitim programı geliştirir
ÖÇ03 Hizmet içi eğitim programını uygular.
ÖÇ04 Hasta eğitim programını uygular.
ÖÇ05 kişisel ve mesleki gelişimi için sürekli eğitimin gerekliliğini bilir
ÖÇ06 Eğitim için gerekli araç ve gereçleri vs. hazırlar
ÖÇ07 Öğrenim hedeflerine uygun öğrenme yöntem ve tekniklerini belirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki yasa ve yönetmelikler çerçevesinde ebenin rol ve sorumluluklarını açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası sağlık göstergelerini açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anne sağlığının önemini kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın ve erkek üreme organları anatomisi ve fizyolojisini açıklar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İntrauterin dönemden başlayarak, anne, yenidoğan ve ailesinin fiziksel, psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirmesine yönelik bakım gereksinimlerini karşılar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Prekonsepsional dönem, gebelik ve doğum öncesi süreçte gebeye/çifte genetik danışmanlık yapar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Doğum sonu dönemde normal loğusa, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Temel sağlık göstergelerini iyileştirmeyi hedefleyip, anne-bebek sağlığını korumaya ve yükseltmeye yönelik hizmet verir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kadında görülen jinekolojik sorunlara yönelik, gerekli bakım ve girişimlerini planlar, uygular ve bu konuda sağlık eğitimi yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tüm yaşam evrelerinde kadının bakım gereksinimlerini karşılar. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki rol ve sorumluluklarının bilincinde ebelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonu için yönetim aktivitelerini kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık uygulamalarını kendi yaşamına aktarır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini kullanır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıklı/hasta birey ve ekip üyeleri ile etkin iletişim becerilerini kullanarak iletişim kurar. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İletişim sağlayabilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel sağlık hizmetleri doğrultusunda gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde kadın, gebe, anne ve yenidoğanı etik değerlerle, ailesi ve yaşadığı toplum içinde bütüncül ve insancıl bir anlayışla ele alır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, amaç ve hedeflerin açıklanması Temel Eğitim Kavramları (Eğitim, Öğretim, Öğrenme, Öğretme) Okuma, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğrenme Teorileri Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
3 Öğretim Planları Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Sınıf İçinde Öğrenme-Öğretme Ortamlarının Düzenlenmesi (Öğretmenin Özellikleri, Öğrenci Özellikleri, Eğiticinin Rolü, Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri
5 Öğretim Yaklaşımları, (Öğretme Stratejileri),Öğretim Yöntemleri, Teknikleri Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama
6 Yetişkin Eğitimi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Rol Oynama
7 Etkili Sunum Hazırlama ve Sunma, Öğretimde Teknolojik Araç Gereç Kullanılması ve Geliştirilmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme
8 Ara Sınav Okuma, Araştırma,Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Spontan Eğitim Olanakları / Hazırlıksız Eğitim Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 Klinik Öğretim Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
11 Eğitimde Program Geliştirme Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Gösteri
12 Eğitimde Hedef Belirleme Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Gösteri
13 Öğretimin ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
14 Hizmet içi eğitim sunumu Sağlık Eğitimi Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gösteri, Problem Çözme
15 Öğrenci Projelerinim sunumu Okuma, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Araştırma,Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, Araştırma,Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:16