SD0135 Reklamcılık Uygulamaları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0135
Ad Reklamcılık Uygulamaları
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ENGİN ÇELEBİ


Dersin Amacı

Popüler kültürün üretildiği bir alan olarak reklamcılık uygulamalarına yönelik pratik bir bakış açısı sağlatılacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilere reklamcılık mesleğine yönelik temel bilgilerin öğretilmesi sağlanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Çelebi, E. "4-6 Yaş arası Çocukların Televizyon İzleme Alışkanlıkları Üzerine Okul öncesi Öğretmenlerin Görüş ve Tutumları", Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, cilt.7, sa.32, ss.476-485, 2014 Çelebi, E. "Televizyon Reklamlarının Çocukların Davranışsal Tutumları Ve Obezite Gelişme Riski Üzerine Etkileri",Uluslararası Hakemli İletişim ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, cilt.2, sa.4, ss.97-107, 2014

Notlar

Çelebi, E. "Covid-19 Pandemi Sürecine Yönelik Kamu Spotlarının Etkinliği Üzerine Bir Araştırma", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, cilt.11, sa.17, ss.3453-3474


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Reklamcılık alanındaki temel kavramları ve modelleri öğrenir.
ÖÇ02 Reklamcılıkta yaratıcı düşünmeyi geliştirici yöntem ve stratejileri kullanılabilir.
ÖÇ03 Reklamcılık uygulamalarında etik ilkelere uymaya özen gösterir.
ÖÇ04 Alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri uygulayabileceği yöntemleri kullanır.
ÖÇ05 Reklamcılık alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ06 Yerel, ulusal ve uluslararası reklamları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar.
ÖÇ07 Reklamcılık uygulamalarının gerektirdiği düzeyde görsel tasarım uygulamaları bilgisine sahip olur.
ÖÇ08 Yerel ve global reklamların ayırt edici özelliklerini tanımlayabilir.
ÖÇ09 Yaratıcı tekniklerini kullanarak reklam uygulamları yaratır.
ÖÇ10 Reklamın toplumsal işlevlerini ve tarihsel gelişimi öğrenir.
ÖÇ11 Reklamın gündelik hayata yönelik sosyal etkilerini öğrenir.
ÖÇ12 Sosyal medya reklamlarını inceleyip analiz edebilir.
ÖÇ13 reklamcılık uygulamalarıyla ilgili son trendleri öğrenir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Reklamcılık meslegine genel bir bakıss Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Reklamın Gundelik Hayata Etkileri Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sanayi Devrimi Sonrasında Reklamcılık Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Reklam ve Kitlelerin Yonlendirilmesi Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Reklam ve Tuketim Kulturu Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Reklam ve Imaj Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Reklam ve Populer Kultur Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders Notlarını Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Reklamcılık ve Kultur Endustrisi Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Reklam Analizi Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 Reklam ve İdeoloji Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Reklam ve Popart Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Reklam ve Modernizm Odev, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Reklam ve Kitle Kültürü Ders Notlarını Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Reklam Tasarımı Uygulaması Odev, Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notlarını Okuma, Araştırma Yapma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notlarını Okuma, Araştırma Yapma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS