Genel Bilgi
Kod | FIZ109 |
Ad | Fizik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Ayhan ATIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Ayhan ATIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri öğrencileri için temel mekanik konularının anlaşılır kılınması ve bunları kendi amaçları doğrultusunda kullanabilme yetisi kazandırma
Dersin İçeriği
Vektörler, Bir boyutta hareket, iki boyutta hareket, Newton hareket yasaları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Fizik Klasik ve modern, F. J. Keller, W. E. Gettys, M. J. Skove. McGraw Hill, Inc.,1993
Notlar
Fizik Klasik ve modern, F. J. Keller, W. E. Gettys, M. J. Skove. McGraw Hill, Inc.,1993
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel mekanik konularını yorumlar |
ÖÇ02 | Etrafındaki olayları mekanik kavramları ile açıklar |
ÖÇ03 | Su ürünleri mezunu olarak temel mekanik konularını amaçları doğrultusunda kullanır. |
ÖÇ04 | Herhangi bir ekip içerisinde etkili çalışma becerisi gösterir ve sorumluluk alır. |
ÖÇ05 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
ÖÇ06 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının her alandaki etkilerinin bilincindedir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizik ve ölçme, Boyut analizi, birim sistemleri, birim çevirme. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fiziksel nicelikler (skaler, vektörel) ve özellikleri. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hız (ortalama hız, ani hız), İvme (ortalama ivme, ani ivme), uygulama. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tek boyutta sabit ivmeli hareket, Serbest düşen cisimler, uygulama. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İki boyutta hareket (ter değiştirme, hız ve ivme vektörleri), İki boyutta sabit ivmeli hareket. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Eğik atış hareketi ve uygulamaları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Düzgün dairesel hareket ve uygulamaları, bağıl hız ve bağıl ivme, yüksek hızlarda bağıl hareket | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hareket kanunları, Kuvvet kavramı, Newton kanunları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İş ve enerji, sabit kuvvetin yaptığı iş, değişken bir kuvvetin yaptığı iş, bir yayın yaptığı iş. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İş ve kinetik enerji, Güç, enerjinin korununumu | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Mekanik enerjinin korunumu | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Momentum ve sistemlerin hareketi. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kuvvet ile momentum arasındaki ilişki | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |