MAT106 Matematik II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MAT106
Ad Matematik II
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEDAT GÜNDOGDU


Dersin Amacı

Trigonometri, Dizi ve Seriler, Türev, Fonksiyonlarin Grafikleri, Integral, Matris ve Determinant kavramlarinin temelini matematiksel düsünce gücünü kullanarak ögretmek.

Dersin İçeriği

Trigonometri, Diziler,Türev Ve Türevin Geometrik Anlami, Türev Alma Kurallari Ve Yüksek Basamaktan Türevler, Türevin Uygulamasi, Fonksiyonlarin Degisimlerinin Ve Grafiklerinin Incelenmesi, Üssel Ve Logaritmik Fonksiyonlarin Grafikleri, Belirsiz Sekillerin Limitlerinin Alinmasi, Belirsiz Integral, Belirli Intgral

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders Notu ve Kitaplar Diger Kaynaklar

Notlar

Prof. Dr. Mustafa Balcı- Genel Matematik-1 Prof. Dr. Mustafa Balcı- Genel Matematik-2


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meslekte ve diğer konulardaki problemleri matematiği kullanarak çözer.
ÖÇ02 Meslekte ve diğer konularda gerekli olan matematiksel düşünce sistemini geliştirir.
ÖÇ03 Gerçek yaşamda karşılaşılan disiplinler arası problemlerin çözümünde matematiği kullanabilme becerisini arttırır.
ÖÇ04 Matematiksel mantığı kavrar
ÖÇ05 Matematiksel yaklaşım yardımıyla Su Ürünlerindeki problemleri nasıl çözeceğini kavrar
ÖÇ06 Problemler arasında neden sonuç ilişkisi kurma becerisini geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 GIRIS Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 TRIGONOMETRI Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
3 DIZILER Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
4 SERILER Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
5 TÜREV VE TÜREVIN GEOMETRIK ANLAMI Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
6 YÜKSEK BASAMAKTAN TÜREVLER Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
7 TÜREVIN UYGULAMASI Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
8 ARA SINAV Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 FONKSIYONLARIN DEGISIMLERININ VE GRAFIKLERININ INCELENMESI Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
10 Üssel ve logaritmik fonksiyonlarin grafikleri Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
11 Belirsiz sekillerin limitlerinin alinmasi Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
12 Belirsiz integral Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
13 Belirli integral Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
14 Matrisler Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
15 Determinant Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
16 FİNAL Final sınavı hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Bütünleme Bütünleme sınavı hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS