Genel Bilgi
Kod | SUF201 |
Ad | İstatistik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Veri, Yer Ölçüleri, Dagilis Ölçüleri, Olasilik, Kesikli ve Sürekli Olasilik Fonksiyonlari, Dagilislar, Hipotez Testleri, Güven Araliklari ile Regresyon ve Korelasyon gibi temel istatistik kavram ve metotlarini ögretmek.
Dersin İçeriği
Giris, Temel Kavramlar Ve Semboller, Verilerin Siniflandirilmasi Ve Grafikte Gösterimi, Yer Ölçüleri, Dagilis Ölçüleri, Olasilik Ve Sayma Kurallari, Sans Degiskenleri Ve Olasilik Fonksiyonlari, Binom Ve Poisson Dagilislari, Normal Dagilis, Hipotez Testleri, Güven Araliklari, Ki-Kare Dagilisi Ve Ki-Kare Testi, Regresyon Analizi, Korelasyon Analizi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
M. AKAR, S. ŞAHİNOĞLU, 1993 İSTATİSTİK. Ç.Ü. ZİRAAT FAK. YAY. ADANA.
Notlar
H. PÜSKÜLCÜ, F. İKİZ 1983. İSTATİSTİĞE GİRİŞ, E.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ DERS KİTABI, İZMİR.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistiğin mühendislikteki önemini kavrar |
ÖÇ02 | Meslekte ve diğer konulardaki problemleri, istatistiki metot ve teknikleri kullanarak çözebilir |
ÖÇ03 | İstatistiğin temel kavramlarını, verilerin oluşturulmasını ve analizlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Duruma uygun istatistiksel yöntemi belirleyebilir, yorumlar ve sonuç çıkarma yeteneğini geliştirir |
ÖÇ05 | Araştırmaları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar |
ÖÇ06 | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GIRIS | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | TEMEL KAVRAMLAR VE SEMBOLLER | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | VERILERIN SINIFLANDIRILMASI VE GRAFIKTE GÖSTERIMI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | YER ÖLÇÜLERI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | DAGILIS ÖLÇÜLERI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | OLASILIK VE SAYMA KURALLARI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | SANS DEGISKENLERI VE OLASILIK FONKSIYONLARI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
8 | ARASINAV | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | BINOM VE POISSON DAGILISLARI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | NORMAL DAGILIS | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | HIPOTEZ TESTLERI (Z- AND T- TESTS) | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
12 | GÜVEN ARALIKLARI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | KI-KARE DAGILISI VE KI-KARE TESTI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | REGRESYON ANALIZI | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | KORELASYON ANALİZİ | İLGİLİ KAYNAKLARI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | FİNAL | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |