Genel Bilgi
Kod | SUF223 |
Ad | Balık Davranışları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı hayvan davranışlarının dinamikleri ve evrimsel kökenleri, davranışta kalıtım ve çevre; balıkta davranış türleri ve başlıca sosyal davranışlar konusunda öğrenciye bilgi ve bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Hayvan davranışları konusunda genel kavramlar, dogal seleksiyon ve seksüel seleksiyon; balık davranışlarında kalıtım ve çevre; balıklarda duyu organları ve balığın davranışları üzerindeki rolleri; balıklarda kur yapma, rekabet, saldırganlık, territoryal, sürü oluşturma, beslenme, göç ve savunma davranışları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
Güncel dergi ve haberler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hayvan davranışlarının temel mekanizmalarını kavrar. |
ÖÇ02 | Temel hayvan davranışlarının evrimsel kökenlerini açıklar |
ÖÇ03 | Hayvan davranışlarında kalıtım ve çevre etkileşimini analiz eder. |
ÖÇ04 | Doğal ve seksüel seleksiyon mekanizmaları açıklar. |
ÖÇ05 | Balıklarda temel sosyal davranış çeşitlerini kavrar. |
ÖÇ06 | Hayvan davranışlarından edindiği bilgilerini balık avcılığı ve kültür balıkçılığına maniple eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içerigi konusunda özet bilgi verilmesi | öğrenci ders notu ile gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hayvan davranislari tanimi ve tarihçesi, dogal seleksiyon kavrami | ders notunu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Baliklarda sosyal davranislar ve çesitleri | ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Hayvan davranislarinda kalitim ve içgüdü | ders notu ve önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Baliklarda seksüel seleksiyon | ders notu ve önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Baliklarda üreme ve kur yapma davranislari | ders notu ve önerilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Baliklarda aile yasami ve ebevyn bakimi | ders notu okuma, webten kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Baliklarda rekabet ve kavga | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | baliklarda üreme stratejileri, tek ve çok eslilik, | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Baliklarda territoryal davranislar | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Baliklarda sürü davranislari | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Baliklarda duyu organlari ve balik davranislari üzerindeki etkileri | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Gel-git zonunda yasayan baliklarin davranislari | ders notu okuma, webten kaynak taraması, ev ödevi hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Ev ödevlerinin değerlendirilmesi | ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |