Genel Bilgi
Kod | SUF208 |
Ad | Balık Sistematiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEM ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Baliklarin kisa evrimsel geçmislerini, Siniflandirmalarinda kullanilan önemli özelliklerini ve latince ismimlendirme kurallarini bilerek , Türkiye Deniz ve içsularinda yasayan baliklari taniyip, önemli türlerin biyo-ekolojileri ve dagilim alanlari hakkinda bilgiye sahip olmaktir
Dersin İçeriği
Sistematigin tanimi, prensipleri ve evrim, baliklarin sistematik özellikleri ve taksonomik siniflandirma, filogeni, baliklarin sinif, familya, cins ve türleri ve biyoekolojik ve taksonomik özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yaşamın Temel Kuralları(omurgalılar, Türkiye Deniz Balıkları ve Tayin Anahtarı Fishes of the World (Nelson, Joseph S., author. | Grande, Terry, author. | Wilson, Mark V. H., author. Sea Fishes OF THE MEDITERRANEAN SEA (LAWSON WOOD Bloomsbury Natural History An imprint of Bloomsbury Publishing Plc) Title: Fishes of the world / Joseph S. Nelson, Terry C. Grande, Mark V. H. Wilson. Description: Fifth edition. | Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons, 2016.)
Notlar
FIELD IDENTIFICATION GUIDE TO THE LIVING MARINE RESOURCES OF THE EASTERN AND SOUTHERN MEDITERRANEAN THE LIVING MARINE RESOURCES OF THE EASTERN CENTRALATLANTIC (FAO) Ray of the World(Title: Rays of the world / edited by Peter R. Last, William T.White, Marcelo R. de Carvalho, Bernard Séret, Matthias F.W. Stehmann, and Gavin J.P. Naylor; color illustrations by Lindsay J. Marshall.) A Pocket Guide to SHARKS OF THE WORLD(David A. Ebert and Sarah Fowler Published by Princeton University Press, 41 William Street, Princeton, New Jersey 08540 In the United Kingdom: Princeton University Press, 6 Oxford Street, Woodstock, Oxfordshire OX20 1TR)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıkların geçirdiği evrimsel aşamaları kabaca yorumlar. |
ÖÇ02 | Balıkları filogenetik olarak sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Yuvarlak ağızlı, Kıkırdaklı ve Kemikli balıkların genel özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Türkiye Denizlerinde ve içsularında yaşan balıkları tanır. Önemli türlerin latince adlarını ve familyalarını bilir. |
ÖÇ05 | İlk bakışta tam olarak tayin edilemeyen türleri tayin anahtarlarını kullanarak teşhis eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Baliklarin kökeni, Tür kavrami, Türlerin isimlendirmeleri | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Baliklarda metrik ve meristik karakterler, sistematikte kullanilan anatomik ve morfolojik karakterler. | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Çenesiz balıkların genel özellikleri, sınıfları ve Türleri | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Kikirdakli baliklarin(Chondrichthyes)siniflandirilmasi ve genel morfolojik,biyolojik özellikleri | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Hexanchidae, Odontaspididae, Lamnidae,Cetorhinidae, Alopiidae, Scyliorhinidae, Carcharhinidae, Triakidae, Sphyrnidae familyalarinin özellikleri ve tür | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Oxynotidae, Squalidae, Squatinidae, Rhinobatidae, Torpedinidae, Rajidae familyalarinin özellikleri ve türleri | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Dasyatidae, Gymnuridae, Myliobatidae, Rhinopteridae, Mobulidae, Chimaeridae familyalarinin genel özellikleri ve türleri | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kemikli balaiklarin(Osteichthyes) siniflandirilmasi ve genel morfolojik, biyolojik özellikleri | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Yari kemikli baliklar (Chondrostei), Acipenceridae familyasi ve türleri, Muraenidae, Clupeidae, | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Exocoetidae, Belonidae,Hemiramphidae, Gadidae,Carangidae, Serranidae, Sciaenidae, Mullidae, Sparidae, Centracanthidae, Gobidae | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Labridae, Blenniidae,Scombridae, Triglidae, Scorpaenidae, Sphyraenidae, Mugilidae, Atherinidae, Pluronectidae,Scophthalmidae, Soleidae, Monocanthidae | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Mugilidae, Atherinidae, Pleuronectidae, Scophthalmidae, Soleidae, Monacanthidae, Balistidae ve Lophiidae | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Teleoteinin iç sularda yasayan familyaları, Anguillidae, Mastacembelidae, Salmonidae, Cyprinidae, Cobitidae, Siluridae, Clariidae, Ariidae | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Bagridae, Sisoridae,Gasterosteidae, Cyrinodontidae,Poecilidae,Percidae | Ders notu ve kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |