SUF208 Balık Sistematiği

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF208
Ad Balık Sistematiği
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM ÇEVİK


Dersin Amacı

Baliklarin kisa evrimsel geçmislerini, Siniflandirmalarinda kullanilan önemli özelliklerini ve latince ismimlendirme kurallarini bilerek , Türkiye Deniz ve içsularinda yasayan baliklari taniyip, önemli türlerin biyo-ekolojileri ve dagilim alanlari hakkinda bilgiye sahip olmaktir

Dersin İçeriği

Sistematigin tanimi, prensipleri ve evrim, baliklarin sistematik özellikleri ve taksonomik siniflandirma, filogeni, baliklarin sinif, familya, cins ve türleri ve biyoekolojik ve taksonomik özellikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yaşamın Temel Kuralları(omurgalılar, Türkiye Deniz Balıkları ve Tayin Anahtarı Fishes of the World (Nelson, Joseph S., author. | Grande, Terry, author. | Wilson, Mark V. H., author. Sea Fishes OF THE MEDITERRANEAN SEA (LAWSON WOOD Bloomsbury Natural History An imprint of Bloomsbury Publishing Plc) Title: Fishes of the world / Joseph S. Nelson, Terry C. Grande, Mark V. H. Wilson. Description: Fifth edition. | Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons, 2016.)

Notlar

FIELD IDENTIFICATION GUIDE TO THE LIVING MARINE RESOURCES OF THE EASTERN AND SOUTHERN MEDITERRANEAN THE LIVING MARINE RESOURCES OF THE EASTERN CENTRALATLANTIC (FAO) Ray of the World(Title: Rays of the world / edited by Peter R. Last, William T.White, Marcelo R. de Carvalho, Bernard Séret, Matthias F.W. Stehmann, and Gavin J.P. Naylor; color illustrations by Lindsay J. Marshall.) A Pocket Guide to SHARKS OF THE WORLD(David A. Ebert and Sarah Fowler Published by Princeton University Press, 41 William Street, Princeton, New Jersey 08540 In the United Kingdom: Princeton University Press, 6 Oxford Street, Woodstock, Oxfordshire OX20 1TR)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Balıkların geçirdiği evrimsel aşamaları kabaca yorumlar.
ÖÇ02 Balıkları filogenetik olarak sınıflandırır.
ÖÇ03 Yuvarlak ağızlı, Kıkırdaklı ve Kemikli balıkların genel özelliklerini bilir.
ÖÇ04 Türkiye Denizlerinde ve içsularında yaşan balıkları tanır. Önemli türlerin latince adlarını ve familyalarını bilir.
ÖÇ05 İlk bakışta tam olarak tayin edilemeyen türleri tayin anahtarlarını kullanarak teşhis eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Baliklarin kökeni, Tür kavrami, Türlerin isimlendirmeleri Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Baliklarda metrik ve meristik karakterler, sistematikte kullanilan anatomik ve morfolojik karakterler. Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Çenesiz balıkların genel özellikleri, sınıfları ve Türleri Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Kikirdakli baliklarin(Chondrichthyes)siniflandirilmasi ve genel morfolojik,biyolojik özellikleri Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Hexanchidae, Odontaspididae, Lamnidae,Cetorhinidae, Alopiidae, Scyliorhinidae, Carcharhinidae, Triakidae, Sphyrnidae familyalarinin özellikleri ve tür Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Oxynotidae, Squalidae, Squatinidae, Rhinobatidae, Torpedinidae, Rajidae familyalarinin özellikleri ve türleri Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Dasyatidae, Gymnuridae, Myliobatidae, Rhinopteridae, Mobulidae, Chimaeridae familyalarinin genel özellikleri ve türleri Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kemikli balaiklarin(Osteichthyes) siniflandirilmasi ve genel morfolojik, biyolojik özellikleri Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Yari kemikli baliklar (Chondrostei), Acipenceridae familyasi ve türleri, Muraenidae, Clupeidae, Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Exocoetidae, Belonidae,Hemiramphidae, Gadidae,Carangidae, Serranidae, Sciaenidae, Mullidae, Sparidae, Centracanthidae, Gobidae Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Labridae, Blenniidae,Scombridae, Triglidae, Scorpaenidae, Sphyraenidae, Mugilidae, Atherinidae, Pluronectidae,Scophthalmidae, Soleidae, Monocanthidae Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Mugilidae, Atherinidae, Pleuronectidae, Scophthalmidae, Soleidae, Monacanthidae, Balistidae ve Lophiidae Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Teleoteinin iç sularda yasayan familyaları, Anguillidae, Mastacembelidae, Salmonidae, Cyprinidae, Cobitidae, Siluridae, Clariidae, Ariidae Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Bagridae, Sisoridae,Gasterosteidae, Cyrinodontidae,Poecilidae,Percidae Ders notu ve kitaplardan konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS