Genel Bilgi
Kod | SUF216 |
Ad | Araştırma Deneme Metodları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hipotez Testleri, Varyans Analizi, Denemelerin Planlanmasi ve Kurulmasi ile Analizleri, Duncan Testi, Faktöriyel Denemelerin Kurulmasi ve Analizi ile Iç-Içe Siniflandirma Deneme Plani ve Analizi gibi metotlari ögretme.
Dersin İçeriği
Giris, Hipotez Testleri, Denemelerin Planlanmasi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Iki Yönlü Varyans Analizi, Tesadüf Parselleri Deneme Plani Ve Analizi, Duncan Testi, Tesadüf Bloklari Deneme Plani Ve Analizi Ve Ara Sinav, Latin Kare Deneme Plani, Latin Kare Deneme Planinin Analizi, Faktöriyel Denemeler, Faktöriyel Denemelerin Analizi, Iç-Içe Siniflandirma, Iç-Içe Siniflandirma Denemesinin Analizi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
M. AKAR, S. ŞAHİNOĞLU, 1993 İSTATİSTİK. Ç.Ü. ZİRAAT FAK. YAY. ADANA.
Notlar
YÜKSEL BEK, E. EFE. 1998. ARAŞTIRMA DENEME METODLARI-I Ç.Ü. ZİRAAT FAKÜLTESİ DERS KİTABI. ADANA
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ürünleri ile ilgili araştırmalarda denemeleri planlama, kurma yeteneğini geliştirir. |
ÖÇ02 | İstatistik analiz yapma yeteneğini geliştirir |
ÖÇ03 | Yorumlama ve sonuç çıkarma yeteneğini geliştirir |
ÖÇ04 | Su ürünleri alanında edindiği uygulamalı bilgileri kullanarak araştırma yapar. |
ÖÇ05 | Araştırma ve projeleri bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
ÖÇ06 | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GIRIS | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | HIPOTEZ TESTLERI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | DENEMELERIN PLANLANMASI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | TEK YÖNLÜ VARYANS ANALIZI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | IKI YÖNLÜ VARYANS ANALIZI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | TESADÜF PARSELLERI DENEME PLANI VE ANALIZI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | DUNCAN TESTI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Arasinav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | TESADÜF BLOKLARI DENEME PLANI VE ANALIZI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | LATIN KARE DENEME PLANI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | LATIN KARE DENEME PLANI ANALIZI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | FAKTÖRIYEL DENEMELER | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | FAKTÖRIYEL DENEMELERIN ANALIZI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | IÇ-IÇE SINIFLANDIRMA | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İÇ-İÇE SINIFLANDIRMA DENEMESİNİN ANALİZİ | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | FİNAL | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Final sınavı hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |