SUF216 Araştırma Deneme Metodları

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF216
Ad Araştırma Deneme Metodları
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MAKBULE BAYLAN


Dersin Amacı

Hipotez Testleri, Varyans Analizi, Denemelerin Planlanmasi ve Kurulmasi ile Analizleri, Duncan Testi, Faktöriyel Denemelerin Kurulmasi ve Analizi ile Iç-Içe Siniflandirma Deneme Plani ve Analizi gibi metotlari ögretme.

Dersin İçeriği

Giris, Hipotez Testleri, Denemelerin Planlanmasi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Iki Yönlü Varyans Analizi, Tesadüf Parselleri Deneme Plani Ve Analizi, Duncan Testi, Tesadüf Bloklari Deneme Plani Ve Analizi Ve Ara Sinav, Latin Kare Deneme Plani, Latin Kare Deneme Planinin Analizi, Faktöriyel Denemeler, Faktöriyel Denemelerin Analizi, Iç-Içe Siniflandirma, Iç-Içe Siniflandirma Denemesinin Analizi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

M. AKAR, S. ŞAHİNOĞLU, 1993 İSTATİSTİK. Ç.Ü. ZİRAAT FAK. YAY. ADANA.

Notlar

YÜKSEL BEK, E. EFE. 1998. ARAŞTIRMA DENEME METODLARI-I Ç.Ü. ZİRAAT FAKÜLTESİ DERS KİTABI. ADANA


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Su ürünleri ile ilgili araştırmalarda denemeleri planlama, kurma yeteneğini geliştirir.
ÖÇ02 İstatistik analiz yapma yeteneğini geliştirir
ÖÇ03 Yorumlama ve sonuç çıkarma yeteneğini geliştirir
ÖÇ04 Su ürünleri alanında edindiği uygulamalı bilgileri kullanarak araştırma yapar.
ÖÇ05 Araştırma ve projeleri bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar.
ÖÇ06 Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 GIRIS Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 HIPOTEZ TESTLERI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 DENEMELERIN PLANLANMASI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 TEK YÖNLÜ VARYANS ANALIZI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
5 IKI YÖNLÜ VARYANS ANALIZI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
6 TESADÜF PARSELLERI DENEME PLANI VE ANALIZI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 DUNCAN TESTI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Arasinav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 TESADÜF BLOKLARI DENEME PLANI VE ANALIZI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
10 LATIN KARE DENEME PLANI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 LATIN KARE DENEME PLANI ANALIZI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 FAKTÖRIYEL DENEMELER Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 FAKTÖRIYEL DENEMELERIN ANALIZI Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 IÇ-IÇE SINIFLANDIRMA Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 İÇ-İÇE SINIFLANDIRMA DENEMESİNİN ANALİZİ Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 FİNAL Final sınavı hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavı Final sınavı hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS