Genel Bilgi
Kod | SUF226 |
Ad | İhtiyoplanktona Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİNAN MAVRUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SİNAN MAVRUK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amaci ögrencileri planktonik organizmalar ihtiyoplankton konusunda bilgilendirerek; balik yumurta ve larvalarinin tanimlanmasi, siniflandirilmasi, tipik ve morfolojik özellikleri, fekondite ve ilgili parametrelerle iliskileri, gelisim evreleri, örneklenmesi, korunmasi
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği öğrencileri planktonik organizmalar ve ihtiyoplankton konusunda bilgilendirerek; balık yumurta ve larvalarının tanımlanması, sınıflandırılması, tipik ve morfolojik özellikleri, fekondite ve ilgili parametrelerle ilişkileri, gelişim evreleri, örneklenmesi, korunması ve saklanması, larvaların davranışları ve göçleri konularını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar, Fuiman L.A., Werner R.G. (2002) The Unique Contributions of Early Life Stages. Blackwell Science.
Notlar
Mavruk S., Avşar D. (2017) Distribution dynamics of ichthyoplankton and recruitment hypotheses. Ege Univ. J. Fish. Aquat. Sci. 34, 355–361.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Planktonik organizmalar arasından ihtiyoplanktonu ayırd eder |
ÖÇ02 | Şekil ve morfolojileri itibariyle balık yumurtalarını tanımlar |
ÖÇ03 | Balık larvalarını şekil ve morfolojik olarak tanımlar |
ÖÇ04 | Balık yumurta ve larvalarının nasıl örnekleneceğini gösterir |
ÖÇ05 | Balık larvalarının davranışlarını açıklar |
ÖÇ06 | Balıklarda ergin bireylerle yumurta ve larvaların göç şablonunu ayırd eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris, Planktonik Organizmalar | Ders Kitabı: 1-3. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ihtiyoplankton | Ders Kitabı: 3-14. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yumurtalarin Sekli ve Morfolojisi | Ders Kitabı: 14-18. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yumurtalarin Siniflandirilmasi | Ders Kitabı: 19-24. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Yumurtalarin Gelisim Safhalari | Ders Kitabı: 25-36. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yumurtalarin Tanimlanmasi | Ders Kitabı: 36-42. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Larval Gelisim | Ders Kitabı: 42-49. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav İçin Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Larvalarin Yapisal Özellikleri | Ders Kitabı: 49-52. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Larvalarin Tanimlanmasi | Ders Kitabı: 52-61. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ihtiyoplanktonun Örneklenmesi | Ders Kitabı: 62-72. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Örnekler, Elde Edilmesi, Korunmasi ve Saklanmasi | Ders Kitabı: 73-79. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Balik Larvalarinda Davranis ve Kisa Sinav | Ders Kitabı: 80-86. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Balik Yumurta ve Larvalarinda Dagilim | Ders Kitabı: 87-92. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Balık Larvalarında Göç | Ders Kitabı: 93-98. Sayfalar Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |